מה רואים הלילה: דרמת פשע שתשחק לכם בראש בניסוי של נטפליקס

בחרו את ההרפתקה שלכם. "קליידוסקופ" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
בחרו את ההרפתקה שלכם. "קליידוסקופ" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

"קליידוסקופ" של נטפליקס היא סדרת פשע ונקמה על שוד של כספת בלתי אפשרית לפריצה עם קאסט בינלאומי מצוין בהובלת ג'יאנקרלו אספוזיטו, אבל היא גם אקספרימנט מרתק בעלילה שאפשר לצפות בשבעת פרקיה הראשונים בכל סדר שתבחרו (ובסך הכל ב-5,040 אפשרויות צפייה שונות)

אין הרבה דברים שבנטפליקס אוהבים יותר מאת "בית הנייר", סדרת השודים הספרדית שהפכה לסנסציה בינלאומית והראתה את הדרך למודל הפקה לוקאלי-גלובלי עבור ענקית הסטרימינג. אין גם הרבה דברים שבנטפליקס אוהבים יותר מאקספרימנטים אינטראקטיביים בחיפוש אחר דרכים חדשות לספר סיפור, כולל אפיזודות אינטראקטיביות מיוחדות של "מראה שחורה", "קימי שמידט" ו"בייבי בוס". שתי האהבות האלה נפגשות ב"קליידוסקופ", דרמת השודים החדשה שעלתה היום לשירות הסטרימינג, ולפחות על פי צפייה ראשונית הן עושות ביחד אהבה מתוקה.

בניגוד לאקספרימנטים קודמים של נטפליקס, "קליידוסקופ" לא תעצור את העלילה כדי לשאול אתכם אם תעדיפו שהגיבור יבחר בדלת ימין או בדלת שמאל. הייחוד הלא-לינארי שלה טמון בכך שאת הפרקים שלה אפשר לראות בכל סדר אפשרי, ובכל פעם לייצר סיפור מעט שונה. הבנתם נכון: שמונה פרקים שכל אחד מהם יכול להיות הראשון או האחרון, עמוסים בקשרים פנימיים ורמזים מוצפנים, שמזמינים את הצופה לנסות ולפענח את האופן המיטבי לבנות את העונה. אתרים רבים כבר פרסמו מדריכים בנוסח "הדרך הנכונה לצפות ב'קליידוסקופ'", אבל הכי כיף זה לחפש ולמצוא אותה לבד.

יוצר הסדרה והשואוראנר שלה, הסופר אריק גרסיה ("ריפו מן", "אנונימוס רקס"), בנה אנסמבל בינלאומי מצוין בראשותו של ג'יאנקרלו אספוזיטו הנפלא, וסיפור נקמה מספק במיליארדר קר לב עם כספת שנחשבת בלתי ניתנת לפריצה (הא הא!); כל פרק מתרחש פרק זמן מסוים לפני השוד או אחריו ופרק אחד מתרחש במהלך השוד, לכל פרק צבע משלו שבא לידי ביטוי גם באופן ויזואלי בפרק עצמו, כשהפרק שבו מתרחש השוד עצמו הוא הפרק ה"לבן" ובו אמורים לצפות אחרון. כמות השילובים האפשרית אם שומרים על הכלל הזה: 5,040 צירופים שונים. אם תבחרו לצפות בו כרונולוגית אז הסדר הנכון הוא סגול, ירוק, צהוב, כתום, כחול, אדום, ורוד ולבן. אם אתם אנרכיסטים שלא שומרים את הפרק האחרון לסוף, תוכלו להינות מ-40,320 דרכים אפשריות לצפות בסדרה. שיהיה בכיף.

>> קליידוסקופ, 8 פרקים, עכשיו בנטפליקס
>> מה חדש בנטפליקס בינואר: "המופע של שנות ה-90" ועוד
>> הסדרות הכי טובות של 2022: בחירת המערכת