מה רואים הלילה: הדושבג הזה הוא גיבור העל שמגיע לנו

"פיסמייקר" (צילום: יחסי ציבור // HBO)
"פיסמייקר" (צילום: יחסי ציבור // HBO)

היא פרועה, היא מצחיקה והיא גם עוד סדרת גיבורי על שמנסה לעשות דברים אחרת. "פיסמייקר" מגיעה לכאורה מהיקום של DC אבל בעצם שייכת יותר ליקום שבמוח של ג'יימס גאן ("שומרי הגלקסיה"). מאוד מקורית? לא. כיף גדול? כן

1 בפברואר 2022

העולם לא צריך עוד גיבור על, והוא בטח לא צריך עוד סדרת גיבורי על בטלוויזיה, אבל לא תמיד מקבלים מה שצריך. אי אפשר לעצור את מבול הסרטים והסדרות שמגיעים מיקומי הקומיקס של מארוול ו-DC, ואם כבר נגזר עלינו לבלות את חייהו בצפייה בהם – נשמח אם מי שחתום עליהן תמיד יהיה ג'יימס גאן, המוח המדהים שמאחורי "שומרי הגלקסיה", שערק מהיקום של האוונג'רז אל היקום של "יחידת המתאבדים" ועכשיו רקח לסרטו האחרון את סדרת הספין-אוף "פיסמייקר", ובמרכזה גיבור על מגה-דוש שמוכן לרצוח את כל מי שיעמוד בדרכו לשלום. אם הרעיון הזה מצחיק אתכם – אתם הולכים לצחוק כאן הרבה.

ההומור הפרוע שהביא גאן אל הסרטים שביים עבור מארוול-דיסני הוא כלי הנשק המרכזי של "פיסמייקר". ג'ון סינה המצוין, אלוף ה-WWE שהפך לשחקן ורסטילי למדי עם יכולות קומיות מפתיעות, לוקח את התפקיד שלו מ"יחידת המתאבדים" ומפתח אותו יחד עם גאן לסיפור עם עומק ונפח, ולמרות שההומור נוטה לפרקים לצד היותר אידיוטי, הסדרה מצליחה לשמור בפרקים הראשונים שלה על איזון בין קומדיה ואקשן שהופך אותה לממתק כיפי למדי. העלילה מתרחשת מהנקודה שבה "יחידת המתאבדים" הסתיימה, וגיבורנו המחלים מפצעיו מצורף בעל כורחו ל"פרויקט באטרפליי" שמטרתו לחסל פרזיטים פרפריים בדמות אנוש שמאיימים על שלום העולם. אוקיי, למי אכפת מהעלילה בעצם.

גאן כתב את שמונה הפרקים של "פיסמייקר" תוך כדי צילומי "יחידת המתאבדים" (אחד הסרטים שהכי אהבנו השנה, אגב), וכמו שאפשר להבין מיד בפתיח המופרע של הסדרה – אולי הפתיח המשונה ביותר שהיה לסדרה כלשהי מזה זמן רב – הסדרה מתרחשת הרחק מגבולות הקונבנציה של הז'אנר. יכול להיות שאחרי "הבנים", "אקדמיית המטריה" ו"לוקי" זאת התחכמות אחת יותר מדי בסדרת גיבורי על אחת יותר מדי? אולי. אבל אם לא ראיתם את כל הנ"ל ואתם לא סובלים ממנת יתר של סופרמנים – שלושת הפרקים הראשונים הם כיף גדול מאוד. וכיף אנחנו אוהבים.

>> "פיסמייקר" משודרת ב-HBOmax שעדיין אינה זמינה באופן רשמי בישראל