מה רואים הלילה: דוקו-פשע על כלב מיליונר? כן, בבקשה

מי כלב טחון? מי? "המיליונים של גונתר". צילום: יח"צ נטפליקס
מי כלב טחון? מי? "המיליונים של גונתר". צילום: יח"צ נטפליקס

זאת לא עלילת משנה בעונה חדשה של "בוג'אק הורסמן", זהו עוד דוקו-טראש מופלא של נטפליקס בדיוק עם הסיפור שלא ידענו שאנחנו צריכים: סיפורו של רועה גרמני שירש מאות מיליונים והקים סביבו (טוב, הוקמה סביבו) כת של ממש

1 בפברואר 2023

אחח, "המיליונים של גונתר", השילוב האולטימטיבי שאף אחד לא ביקש בין "יורשים" ל"לאסי". אז נכון הסיפורים על מיליונרים מרירים ועריריים שהשאירו את כל הכסף שלהם ליצור החי היחיד שיכל לסבול את חברתם – הכלב שלהם (לפעמים פשוט בשביל לתקוע אצבע אחת אחרונה בעין לילדים, לאישה או לבעל לשעבר)? ברוב המקרים מדובר באגדות אורבניות, אבל אכן היו כמה מקרים היסטוריים שכאלה. כזה הוא הסיפור של גונתר – כלב שלאחר מות הבעלים שלו, רוזנת גרמנייה שבנה היחיד שם קץ לחייו, ירש כחצי מיליארד דולר. אבל בעצם, עם כל הכבוד (ועם זה שהוא באמת כלב טוב מאוד), גונתר הוא לא הכוכב של הסיפור, אלא דווקא האיש המופרע שנכנס לתמונה בתור האפוטרופוס של הכלב.

אז מה עושים עם 500 מיליון דולר כשאתה כלב? יש גבול לכמה סטייקים אפשר לאכול לארוחת בוקר, צהריים וערב (טוב, אנחנו משוכנעים שאם היינו שואלים את הכלב, הוא היה טוען אחרת), אבל אין גבול לחמדנות האנושית. וכך גונתר התחדש באביזר הלוהט ביותר של כל יורש צעיר שלא יכול לנהל את העסקים של עצמו כמו שצריך – פמלייה.

בין המזימות של הפמלייה: להוציא לגונתר אלבום! לקנות את הבית של מדונה! להקים כת פוליאמורית שעסוקה ב… השבחה גנטית? להפיץ בצהובונים שמועות על כך שלגונתר נולד… בן אנושי, או לפחות חצי-אנושי? כן, מתברר שברגע שנותנים לרועה גרמני סכום כסף שיכול לסובב את הראש גם לאדם שקול, דברים מוזרים מאוד מתחילים לקרות סביבו. אז תודה לנטפליקס על ארבעה פרקים של בינג' טראשי שאנחנו הולכים לשרוף מולו את הערב, ותוך כדי להתפעל מאיזה חמוד הכלב הזה, כי בכל זאת, עדיין יש לנו נשמה.