מה רואים הלילה: סדרה יפה מבחוץ ומטונפת מבפנים? זה בטח ריאן מרפי

יופי ויזואלי שמשתווה בעוצמתו לכיעור הפנימי. "אויבות 2: קפוטה נגד הנשים" (צילום: יחסי ציבור/FX)
יופי ויזואלי שמשתווה בעוצמתו לכיעור הפנימי. "אויבות 2: קפוטה נגד הנשים" (צילום: יחסי ציבור/FX)

העונה השנייה של "אויבות", עוד סדרה מפס היצור של ריאן מרפי ("דאהמר", "אימה אמריקאית"), עוסקת בסכסוך עסיסי ומרושע שפרץ בחברה הגבוהה של ניו יורק בשנות ה-70', תוך כדי שחזור תקופתי אופנתי מרהיב. הקאסט המעולה בהובלת נעמי ווטס וטום הולנדר עשוי להפוך אותה לסדרה הטובה ביותר שלו עד כה

1 בפברואר 2024

אלה שנים טובות מאוד לפסיכופטים בכל תחומי החיים, רק הביטו סביבכם ולא ישאר לכם ספק בכך, ועולם הטלוויזיה שתמיד טיפח פסיכופטים מאחורי הקלעים יכול סופסוף לצאת מהארון ולחגוג את הטירוף. וכך הפך ריאן מרפי למלך הסדרות. השבוע עלתה ב-FX העונה השנייה של "אויבות" (ותגיע ל-yes בשבוע הבא), עוד סדרת אנתולוגיה מפס היצור שלו, שעוסקת במריבות מפורסמות מההיסטוריה של הסלבז בארה"ב, כשמדי עונה מתחלף הסיפור והקאסט. ויא אללה איזו סדרה של ריאן מרפי זאת.

>>

העונה הקודמת של "אויבות" עסקה ביריבות המרה והפסיכוטית בין הכוכבות ההוליוודיות בטי דיוויס וג'ואן קרופורד, הנוכחית עוסקת בסיפור המחליא למדי של הסופר טרומן קפוטה, שרכש את אמונן של נשות החברה הגבוהה בניו יורק ופרסם בטקסט ברוטלי את כל סודותיהן. אפשר לסמוך על מרפי שתמיד יעסוק בצדדים הכי מג'ויפים של נפש האדם, כמו שאפשר לסמוך עליו שכל פריים יראה כאילו נוצר על ידי תוכנת AI מתקדמת, מושלם מדי ביופיו והיפר-ריאליסטי באופן שמטריד את העין ועוכר את הנפש.

ובאמת, אם יש משהו שקל מאוד לפרגן עליו כבר אחרי פרק אחד, הרי שזה העיצוב המרהיב, המדהים, הפרטני והמוקפד של כל סצנה וכל סיקוונס בעונה השנייה של "אויבות". שחזור תקופתי כל כך אופנתי ועתיר סטייל לא נראה על המסך מאז "מד מן" הנפלאה, ובקטגוריה הזאת "אויבות" אפילו מתעלה עליה.

כמעט כל סדרה שמרפי נוגע בה נראית יפה מבחוץ וחלולה בפנים, כשהיופי ויזואלי מתחרה בעוצמתו רק בכיעור הפנימי שבנפשן של הדמויות, והפער בין הטינופת שבפנים ובין אסתטיקת היופי הקיצונית הוא מגרש המשחקים אליו בוחר מרפי לשוב בכל יצירותיו. אבל הפעם בכל זאת יש כאן משהו מיוחד שעשוי להרים את העונה השנייה של "אויבות" מעבר לרף הקבוע של מרפי: הקאסט.

את טרומן קפוטה מגלם טום הולנדר, מגדולי השחקנים הבריטים של העכשיו (ראיתם אותו לא מזמן בעונה השניייה של "הלוטוס הלבן"), בעוד את נשות החברה הגבוהה מגלמת נבחרת מסחררת של נשים מעולות בהובלתן של נעמי ווטס, דמי מור, קליסטה פלוקהארט, קלואי סביני, מולי רינגוולד ודיאן ליין, כשאת הקאסט משלים טריט וויליאמס בתפקידו האחרון לפני מותו. עם קאסט כזה קשה מאוד לפספס, ולפחות בפרק הבכורה התוצאה היא חגיגה גדולה, סוחפת ומענגת למדי. כנראה שלא צריך יותר.
"אויבות 2: טרומן נגד הנשים", שמונה פרקים, עכשיו ב-FX והחל מהשבוע הבא אצלנו ב-yes