מה רואים הלילה: שפחה תקרא לאחותך, אני בכלל מרגלת עכשיו

תבטל את כל הפגישות שלי. אליזבת מוס ב-"The Veil". צילום: FX
תבטל את כל הפגישות שלי. אליזבת מוס ב-"The Veil". צילום: FX

תודו שזה היה שקוף שאליזבת מוס תתחיל להופיע בכל סדרה שניה, ועכשיו זה קורה גם ב-"The Veil" של רשת FX, שם היא מגלמת מרגלת ערמומית שיכולה להחליף זהות בן רגע. היי, זה קצת מזכיר לנו את השחקנית המצוינת הזאת עם העיניים הגדולות

מתי הבנתם שאליזבת מוס תהיה שחקנית אגדית? האם זה היה רק בתפקידה כג'ון אוסבורן ב"סיפורה של שפחה"? או בטח בדמותה האייקונית של פגי במד מן. או שאולי הייתם המאמצים הראשונים, והבנתם כבר בימי "הבית הלבן" שזואי ברטלט הזאת עוד תגיע רחוק? כי לא משנה באיזה שלב זה היה, בטוח הגעתם למסקנה המתבקשת – אליזבת מוס כאן כדי להישאר.

>> סנדמן מבסוט: "בלשי הרפאים" מציגה עולם יצירתי שלא ראינו כמותו

לכן זה לא מפתיע במיוחד שמוס לוהקה לסדרה בז'אנר הריגול המתאושש, בתפקיד סוכנת M16 שמסוגלת להחליף זהויות בהרף עין, ונשלחת למשימה מאתגרת במיוחד – לחלץ אישה ממחנה פליטים סורים בטורקיה, ואז לחלץ ממנה את כל סודות הריגול החשובים שהיא שומרת. המשימה – נו, כמובן – מסתבכת, ועכשיו המרגלת צריכה להתמודד עם דילמות מוסריות קשות גם בנוגע לעברה.

מעבר לטייק נשי על ז'אנר הריגול – אקט מרענן בפני עצמו – "The Veil" מתהדרת בעוד כמה קלפים בשרוול, ובראשם יוצר הסדרה והתסריטאי סטיבן נייט, אחד ממציאי "מי רוצה להיות מיליונר" והאיש מאחורי הלהיט "סימנים של כבוד", כאשר גם בתפקיד הבימוי יש יצוג נשי מעורר כבוד – דיאנה ריד, שביימה מספר נאה של פרקים ב"סיפורה של שפחה" ואף זכתה בפרס האמי עבורם. הביקורות על הסדרה – באופן מעניין במיוחד – מתחלקות פחות או יותר לפי המגדר. אנחנו לא יודעים אם זה במקרה, אבל נראה שנשים אוהבות את המיני-סדרת ריגול הזו יותר מגברים. כבר עורר את סקרנותנו.
The Veil, שש פרקים, שני פרקים ראשונים עכשיו ב-FX, בהמשך בדיסני+