מה רואים הלילה: סדרה מפתיעה ומסחררת כמו מתקן בלונה פארק

"נל העריקה" (צילום: רוברט ויגלאסקי/דיסני+)
"נל העריקה" (צילום: רוברט ויגלאסקי/דיסני+)

מזמן לא ראינו סדרה שהיא כזה כיף נקי וטהור: "נל העריקה" היא סדרת אקשן-פנטזיה שיכולה להתאים גם לצפייה משפחתית עם ילדים בוגרים וגם עם פיינט של בן אנד ג'ריז באמצע הלילה. לואיזה הארלנד מבריקה בתפקיד הראשי כשודדת הדרכים הכי באד-אס באנגליה של המאה ה-18. בואו להעיף איתה

תתכוננו לעשות כיף. צריך להתכונן לזה כשבאים לסדרת טלוויזיה, כי רובן באות עם מטענים, יומרות, רבדים ומורכבויות ומעט מאוד מהן מציעות כיף טהור ומזוקק ברמתו הגבוהה ביותר. סדרה שהצפייה בה היא כמו מתקן בלונה פארק. למעשה, זה כמעט ולא קיים מחוץ לעולמן של סדרות הילדים והנוער. אבל תסמכו על דיסני+ שינסו. בלונה פארקים הם מבינים.

>> כמה יופי: 20 הסדרות הכי טובות בטלוויזיה כרגע
>> פרסטיז' פלוס: 29 סדרות ששוות בדיקה באפריל

"נל העריקה", תרגום גרוע למדי ל"Renegade Nell" שמצלצל הרבה יותר מגניב, היא סדרת אקשן-פנטזיה מפתיעה ומסחררת שיכולה להתאים גם לצפייה משפחתית וגם עם פיינט של בן אנד ג'ריז בשתיים בלילה. היא מתרחשת במאה ה-18 (תישארו איתנו) ובמרכזה אישה צעירה וענייה שמופללת ברצח (תישארו איתנו) ובורחת אל היערות (רגע, נו), שם היא פוגשת ספרייט – סוג של יצור קסום עם כנפיים (אמרנו לכם להישאר) שמעניק לה כוחות על (יההההה!) ומסייע לה להפוך לשודדת הדרכים הכי באד-אס בממלכה הבריטית כולה (פאק יההההה!).

את דמותה של נל ג'קסון, שודדת דרכים מתוקה ומופרעת שגורמת לרובין הוד להיראות כמו חובבן, מגלמת בכישרון אינסופי לואיזה הארלנד, שהייתה פנומנלית גם ב"דרי גירלז" המצוינת ומסתמנת כמישהי שהגיע זמנה לזרוח מסביב לעולם. לצדה יש קאסט של שחקנים בריטיים מעולים, ובראשם ג'ואלי ריצ'רדסון, אדריאן לסטר וניק מוחמד, השחזור התקופתי מושלם כמו שרק הבריטים יודעים, הצילום מרהיב, ההפקה מתוקתקת, הכל מלוטש ויושב בול. והארלנד מבריקה, במקרה שלא אמרנו.

השיחוק האמיתי של דיסני+ כאן הוא כנראה דווקא יוצרת הסדרה, סאלי וויינרייט, מהתסריטאיות ויוצרות הטלוויזיה הטובות והוותיקות באנגליה, שחתומה גם על יצירות אדירות כמו "עמק האושר", גם דרמות תקופתיות כמו "ג'נטלמן ג'ק" וגם קומדיות מצליחות כמו "הטנגו האחרון בהאליפקס". הסדרות שלה תמיד מתמקדות בנשים חזקות, וכאן היא מייצרת את האישה החזקה מכולן בעונג ניכר. זאת סדרה שהאנשים שהשתתפו בהפקתה נהנו מכל רגע וזה ניכר בה. גם אתם תהנו.
>> "נל העריקה", 8 פרקים (כולם באוויר), עכשיו בדיסני+