מה רואים הלילה: סדרת הריאליטי הכי טעימה וסודית של דיסני+

דיוויד צ'אנג רק בא לבקר. "שף סודי" (צילום: יחסי ציבור/דיסני+)
דיוויד צ'אנג רק בא לבקר. "שף סודי" (צילום: יחסי ציבור/דיסני+)

ז'אנר הריאליטי-בישול קפץ את הכריש? לא אם תתנו צ'אנס ל"שף סודי", תחרות השפים החדשה של דיסני+ מבית היוצר של שף דיוויד צ'אנג, שמכניסה כמה ספינים חדשים, טוויסטים מפתיעים וחידושים משונים לז'אנר השחוק. החדשות הטובות: אין שופטים. החדשות המוזרות: המנחה הוא דמות אנימציה

שיגעון תחרויות הריאליטי-בישול קפץ את הכריש כבר מספר פעמים, ואז חתך את הכריש והכין ממנו ארוחת שבע מנות עם שבעה רכיבים בעיניים מכוסות תוך כדי שגורדון רמזי צורח עליו. ימי השיא של הז'אנר בפריים-טיים כנראה מאחוריו, אבל בעולמות הכבלים והסטרימינג הוא עולה ופורח ואף משתכלל להפליא. השכלול האחרון מגיע מבית היוצר של שף דיוויד צ'אנג, פרסונה טלוויזיונית אדירה בפני עצמו: "שף סודי", תחרות ריאליטי-בישול שעלתה השבוע בדיסני+ בישראל ובכל מיני Hulu ו-Starz במקומות אחרים, ומכילה כמה טוויסטים מעניינים על הז'אנר.

מדובר בתחרות ריאליטי שבה עשרה שפים מתמודדים על 100 אלף דולר (זה לא החידוש), אלא שהם אינם יודעים נגד מי הם מתחרים (זה די חידוש) ואין בכלל שופטים (זה חידוש מרענן) והדירוג מתבצע בטעימה עיוורת של השפים המתחרים עצמם (אוקיי זה חידוש אכזרי). אה כן, והמנחה של התוכנית הוא דמות אנימציה של כובע שף מדבר, שנראה כמו אחיו של קליפי, האטב המעצבן של מיקרוסופט. אנחנו לא סגורים על החידוש הזה אבל רוצים את מה שדיוויד צ'אנג עישן כשהוא נתן אור ירוק לרעיון הזה.

כך או כך, מרגע ש"השף הסודי" יוצאת לדרך אפשר לשכוח מצ'אנג (הוא רק המפיק שמבליח להופעת אורח כדי לתת את ברכתו למתחרים), ומתגלה תחרות ריאליטי-בישול מרתקת למדי שמצליחה לתעתע במתחרים וחוסכת מאיתנו חרטוטי שופטים מיותרים וגונבי-פוקוס. העיצוב של הסט שנועד להפריד את השפים זה מזה מייצר תחושה חזקה וקלסטרופובית של תחרות עתידנית קשוחה למרות צבעוניותו, ושני הפרקים הראשונים שדגמנו ערוכים בקצב מרהיב ודחוסי אקשן ופליאה של המתמודדים עצמם מהתחרות הלא קונבנציונלית שנקלעו אליה. עכשיו מספיק דיבורים, תביאו לאכול.
>> "השף הסודי", עונה ראשונה, 10 פרקים, דיסני+