מה רואים הלילה: הספין-אוף שיגרום לכל גיבורי העל להחוויר

אלימה יותר, פרועה יותר, מדממת יותר. Gen V (צילום מסך: אמזון פריים)
אלימה יותר, פרועה יותר, מדממת יותר. Gen V (צילום מסך: אמזון פריים)

אם חששתם ש"Gen V" תהיה כרטיס כניסה מרוכך ואל עולמה של "דה בויז" רק כי היא סדרת קולג', אתם יכולים להירגע. מכל סיבה אחרת אפשר להילחץ: אחרי שלושה פרקים סדרת הספין-אוף של להיט גיבורי העל החתרני מסתמנת כאחד הדברים הכי קיצוניים על איזשהו מסך כרגע. ונורא מכך: זה כיף גדול

3 באוקטובר 2023

ספין-אופים, באופן כללי, הם בדרך כלל הבטחה לשיברון לב ואכזבות מרות. בטלוויזיה אפילו יותר מבקולנוע. על פי רוב מדובר בניסיון לסחוט עוד כמה טיפות של מיליוני דולרים ממותג מצליח, וכשהעיניים בעיקר על הכסף זה בדרך כלל בא על חשבון איכות ההפקה והתוכן. אבל כנראה שלא במקרה של "Gen V" שעלתה בסופ"ש האחרון באמזון פריים וידאו.

סדרת הספין-אוף של "דה בויז", להיט גיבורי העל החתרני של שירות הסטרימינג האמזוני, עלתה עם שלושת הפרקים הראשונים שלה (החמישה הנותרים יעלו מדי שבוע ביום שישי) בהצהרת כוונות ברורה: את כל מה שעשתה סדרת האם – היא תעשה בווליום גבוה יותר. האלימות, הדם המשפריץ, הביקורת החברתית הנוקבת, הקומדיה השחורה משחור, הכל באקסטרים.

בהתחשב בכך ש"דה בויז" היא כבר אחד הדברים הקיצוניים בטלוויזיות, הניסיון של "Gen V" להקצין עוד יותר ראוי להערכה או לתלונה במשטרה, ומייצר בפרקים הראשונים כמה רגעים קשים מאוד לצפייה שבהחלט אינם מומלצים לאנשים עם נפש רכה. לא בטוח שזה בהכרח מתכון להצלחה, אבל מי שחשש שהספין-אוף הזה יהיה כרטיס כניסה מרוכך לכל המשפחה אל עולמה של "דה בויז", יכול בהחלט להירגע. כלומר, להילחץ.

כמו שלירון רודיק כתב בביקורת הטלוויזיה שלו בתחילת השבוע: "הנחת המוצא שלי היתה שהצפייה ב'דור ה-V' תהיה פחות קשוחה מ'דה בויז'. אחרי הכל, זו רק סדרת קולג'. עד כמה רחוק הם ילכו? ובכן, התשובה היא מאד רחוק. כבר בסצנת הפתיחה אנחנו רואים את מארי הורגת בטעות את הוריה עם דם המחזור הראשון שלה בגיל 12 וכראוי לסדרה מבית 'דה בויז', יש לא מעט רגעים שיכולים לגרום לצופה לנוע בחוסר נחת בכיסא".

כן, "Gen V" היא סדרת קולג', ובמרכזה מארי היתומה (ג'ז סינקלר הנהדרת) שגדלה בבית מחסה לגיבורי על צעירים שאיבדו את הוריהם מצד אחד ולא גילו כוחות מספיק מעניינים מצד שני (כוח העל שלה הוא לשלוט בדם – או לא לשלוט בו – כאמור). עם יציאתה לעצמאות היא נשלחת לקולג' גודולקין לגיבורי על, מין הכלאה בין הוגוורטס לבין מרתפי העינויים לילדים בעלי כוחות של "דברים מוזרים". אבל זה ממש לא הופך את "Gen V" לסדרה שמיועדת לבני נוער.

הצפייה בספין-אוף הזה של "דה בויז", אפילו רק בפרק הראשון שלה, היא חוויה מטלטלת ומצלקת למדי, טלוויזיה באמת קיצונית שהיא גם פאן גדול ועשוי היטב אבל גם מטרידה ועוכרת שלווה ברמה התרבותית-פוליטית. אל תחמיצו אותה או שתברחו ממנה כמו אש, העיקר שלא תיפלו עליה בטעות.
>> "Gen V", עונה 1, שמונה פרקים (שלושה כבר באוויר), עכשיו באמזון פריים וידאו