מה רואים הלילה: הסדרה שקים קרדשיאן לא תרצה לראות לעולם

פיט דיווידסון ב"באפקיס" (צילום: יחסי ציבור/פיקוק)
פיט דיווידסון ב"באפקיס" (צילום: יחסי ציבור/פיקוק)

תוך כדי הרומן המתוקשר ביותר בעולם וסיומו הפתאומי, הקריירה המטאורית של הקומיקאי פיט דיווידסון הגיעה לתחנה הבאה: סיטקום הבכורה שלו כיוצר טלוויזיה, "באפקיס", שבה הוא מגלם גרסה פיקטיבית של עצמו, עם ג'ו פשי בתפקיד סבא שלו ואידי פאלקו בתפקיד אמא שלו וחגיגת הופעות אורח מטורפת

פיט דיווידסון היה סופרסטאר מעורער עוד לפני ששנת 2022 התהפכה עליו. שמונה שנים קודם לכן, בגיל 20, הוא היה אחד הקומיקאים הצעירים ביותר בהיסטוריה שצורפו לנבחרת של "סאטרדיי נייט לייב" ומשם נסק מסלול הכוכבות הסטלני שלו כמו שרק מכונת ההייפ בארצות הברית יכולה לעשות, כולל התערבבות עמוקה בסצנת ההיפ הופ, כרטיס כניסה להוליווד מג'אד אפטאו, אירוסין לאריאנה גרנדה ופרידה מהירה ומרסקת, וידויים כנים על מצבו הנפשי השבור למדי ואבחונו הקליני כבעל הפרעת אישיות גבולית. ואז – קים קרדשיאן. רומן בן תשעה חודשים כשברקע פרידתה של אייקון הריאליטי מקנייה ווסט – כולל השתוללות של ווסט נגד הבויפרנד החדש של גרושתו ברשתות החברתיות – הפכה את דיווידסון לשם שמוכר בכל בית ואת החיים שלו לסלט ולדורף. איכשהו בתוך כל זה הוא הצליח ליצור את "באפקיס", הסיטקום החדשה בכיכובו שעלתה אתמול בפיקוק.

את "באפקיס" יצר דיווידסון יחד עם ג'ודה מילר ודייב סיריוס, שעבדו איתו גם על הסרט "המלך של סטייטן איילנד" (בבימוי של ג'אד אפטאו) שהכיל לא מעט אלמנטים ביוגרפיים מחייו. בסדרה הוא מגלם את עצמו בגרסה פיקטיבית ומוגזמת, כפי שאפשר היה לצפות מקומיקאי שרוב ההומור שלו מבוסס על קומדיה ברוטאלית בכנותה על המתרחש בחייו השבורים (כולל פאנצ'ים שוברי שיאים על הטראומה ממות אביו כלוחם אש באסון התאומים), על כל הקרינג' הכרוך בכך. זה אולי נותן את התחושה שדיווידסון הוא פוני של טריק אחד, אבל את הטריק הספציפי מאוד שלו אף פוני אחר לא יודע לעשות. הדיווידסון הפיקטיבי שבסדרה חוזר לגור עם משפחתו בסטייטן איילנד ומשם לתחזק קריירה מצליחה, יחסים רעועים ובריאות נפשית מעורערת. נשמע כמו כיף? אין לכם מושג כמה.

היח"צ האגרסיבי של פיקוק, שירות הסטרימינג של רשת NBC, ניסה לשווק את "באפקיס" בתור התשובה הצעירה והבועטת ל"לואי" ו"תרגיע" ויכול להיות שנסחף מעט, אבל דיווידסון הצליח לאסוף סביבו קאסט מטורף, עם אידי פאלקו (כרמלה סופרנו!) בתור אמא שלו וג'ו פשי (ג'ו פאקינג פשי!) בתור סבא שלו – וזו הפעם הראשונה שפשי הגדול מופיע על המסך הקטן מאז 1985, אז כיכב בסדרת האקשן הכושלת "חצי נלסון" – כשמסביבם הופעות אורח היסטריות ובלתי פוסקות שכוללות את סטיב בושמי, אל גור (!), ג'ון סטיוארט, ריי רומנו, משין גאן קלי, ג'ייג'יי אברמס, מת'וד מן, כריס אודונל, צ'רלי דיי ועוד ועוד ועוד. התוצאה לפחות בשני הפרקים מבולגנת וכאוטית אבל גם משעשעת וייחודית ופה ושם גם נוגעת ללב. לא רע בשביל יוצר שזו סדרת הבכורה שלו. לארי דיוויד הוא כנראה כבר לא יהיה, אבל אולי יום אחד הוא עוד יהיה פיט דיווידסון.
>> "באפקיס / Bupkis", שמונה פרקים, פיקוק