מה רואים הלילה: הלהיט המפתיע של נטפליקס שניצח את כל ההייפ

כמו "אורה הכפולה" על קטמין. "הדהודים" (צילום מסך: נטפליקס)
כמו "אורה הכפולה" על קטמין. "הדהודים" (צילום מסך: נטפליקס)

בזמן שנטפליקס משקיעה מאות מיליוני דולרים בניסיונות כושלים לייצר מגה-להיטים עולמיים, כבשה את מצעדי הצפייה שלה "הדהודים", מיני-סדרת-מתח אוסטרלית דלת תקציב עם עלילה מלאת חורים וטוויסטים מגוחכים. מה נטפליקס תלמד ממנה ולמה בכל זאת כדאי לתת לה צ'אנס

4 בספטמבר 2022

החיים זה מה שקורה לנטפליקס בזמן שהיא עושה תוכניות. וזה קורה לא מעט. נטפליקס בנתה על "סנדמן" שיהיה הלהיט הגדול של אוגוסט ואולי גם תחילתו של פרנצ'ייז משגשג, אבל הסדרה הנצפית ביותר שלה בישראל ובעולם בשבוע שעבר הייתה דווקא מיני-סדרה אוסטרלית קטנה וחסרת יומרות שלא קיבלה קמצוץ דחיפה ממכונת ההייפ של ענקית הסטרימינג.  "הדהודים", עם 68 מיליון דקות צפייה בשבוע שעבר, היא שיעור שבנטפליקס הולכים ללמוד היטב.

ובכן, מתברר שגם הפקה אוסטרלית לא גדולה ולא מתוחכמת במיוחד, שצולמה בארצות הברית בתקציב נמוך יחסית, יכולה לתפוס לרגע את תשומת הלב של העולם ולספק את הסחורה של המספרים הגדולים להם זקוקה נטפליקס. "הדהודים" ("Echoes") מספקת שבעה פרקים של דרמת מתח זולה אך אפקטיבית, במעשייה על צמד תאומות שמחליטות בגיל צעיר להתחלף ביניהן ומנהלות כך במשך שנים חיים כפולים בין שני בתים, שני בעלים וילד – עד שאחת מהן נעלמת. כמו "אורה הכפולה" על זנקס.

>> מלחמות הסטרימינג: האם בועת התוכן בארה"ב עומדת להתפוצץ?
>> שוות לראות: 20 הסדרות הטובות ביותר על המסך כרגע

המבקרים שחטו את "הדהודים" (ציון משוקלל של 25 אחוז ב-Rotten Tomatoes) על חורי ענק בעלילה, על טוויסטים מגוחכים ועל ההתעקשות לגרום לשחקנים אוסטרליים לדבר במבטא ארה"בי-דרומי, אבל הקהל חשב אחרת והאמת היא שמישל מונהאן מוצלחת ומקריפה מאוד בתפקיד הראשי הכפול (אתם מכירים אותה מסרטי "משימה בלתי אפשרית" ומהעונה הראשונה של "בלש אמיתי"). זה בפירוש מספיק טוב לבינג' שאפשר לכבות בו את המוח ולהינות מבידור יעיל. עם התגברותן של מלחמות הסטרימינג, יש מצב שנראה יותר ויותר סדרות כאלה. תתחילו להתרגל.
>> "הדהודים", עונה אחת, 7 פרקים, עכשיו בנטפליקס