מה רואים הלילה: אחרי שמסיימים לשיר בשולחן הסדר, שרים מול המסך

דמיינו את צביקה פיק אומר את זה. "שמיגדון!". צילום: יח"צ אפל TV
דמיינו את צביקה פיק אומר את זה. "שמיגדון!". צילום: יח"צ אפל TV

כולם מדברים על הקראת ההגדה וכמה שצריך להמתין לאוכל של סדר הפסח, אבל בתכלס אנחנו בעיקר שרים לא מעט. ואם חזרתם הביתה מלאי אנרגיה, הדרך הכי כיפית לפרוק אותה היא מול הסדרה המוזיקלית המצחיקה הזו, שעושה מחווה אוהבת (גם אם קצת פארודית) על מחזות זמר קלאסיים

"שמיגדון!". איזה שם גרוע לסדרה, יא אללה. סליחה, אנחנו יודעים שזה דבר מוזר להתחיל איתו, פשוט ממש קשה להתעלם מזה בסיפור של הסדרה הממש חמודה הזו. השם הוא מחסום. למעשה, יש לנו תאוריה שאחת הסיבות ש"שמיגדון!" לא תפסה עדיין, היא בגלל השם הגרוע. כן, יש לו סיבה – העיירה הקסומה שנתנה את השם לסדרה קרויה על שם מחזמר ישן שכמעט אף אחד חוץ מחנונים של קולנוע לא זוכר – וזו באמת מחווה יפה, אבל כשעונה הראשונה של הסדרה עלתה לשירות הסטרימינג אפל TV, מלא אנשים פספסו אותה. וחבל.

"שמיגדון!" היא סדרה מקורית, צבעונית, כיפית, מצחיקה ועמוסת כשרונות שבנויה כמחווה (וגם קצת פארודיה) לז'אנר המחזמר, וספציפית, המחזמר הקולנועי. זוג נשואיים טריים נאבד בטיול ומוצא את עצמו בעיירה קסומה שפועלת בחוקי המחזמר – כלומר, החלבן עלול לפרוץ בכל רגע בשיר מרגש. אה, כן. יש גם חלבן. התרחיש הפנטסטי בהחלט מייצר סיפור כיפי (גם אם לא לגמרי יציב), והקאסט המצוין (בהובלתם של קיגן מייקל קי וססלי סטרונג, אבל גם עם אלן קאמינג, קריסטין צ'נווית' ועוד) מבצע את המחזמריות של הדבר לשלמות. פנינה נסתרת של טלוויזיה חמודה.

עכשיו, עם הגעת העונה השנייה (שני הפרקים הראשונים עלו היום לאפל TV), אנחנו מקווים שהיא תגשים את הפוטנציאל שלה. על פי הטריילרים לפחות, הסדרה עושה החלטה מעניינת ומשנה את ז'אנר מחזות הזמר שבעיר, כמו גם את שמה (תרגעו, זה לא שם הרבה יותר טוב) – אם בעונה הראשונה קיבלנו מחוות למחזות הזמר של הוליווד הקלאסית, העונה יתקדמו למחזות הזמר האפלים והמורכבים של תור הזהב בברודווי, כשהזוג נותח בעיר "שמיקגו" (מחווה למחזמר "שיקגו"). חוץ מזה, לקאסט העמוס נוספו גם טיטוס בורגרס וג'יין קרקובסקי ("קימי שמידט"), ואנחנו מתים כבר לשיר יחד איתם.

"שמיגדון", עונה שניה, אפל TV