מה רואים הלילה: הרומן הכי סוער של הקאנטרי מקבל את הסדרה שלו

ג'סיקה צ'סטיין ומייקל שאנון ב"ג'ורג' ותמי" (צילום: יחסי ציבור)
ג'סיקה צ'סטיין ומייקל שאנון ב"ג'ורג' ותמי" (צילום: יחסי ציבור)

ג'סיקה צ'סטיין ומייקל שאנון שורפים את המסך ב"ג'ורג' ותמי", סיפור אהבתם המורכב והמעונה של אגדות הקאנטרי ג'ורג' ג'ונס ותמי וויינט, בהפקה משובחת שמכוונת לכל הפרסים הגדולים האפשריים (הם אפילו שרים בעצמם)

מוזיקת הקאנטרי אף פעם לא ממש תפסה מחוץ לארצות הברית, ואפשר להתווכח אם זה חבל או לא, אבל אגדות רומנטיות ברמה הוליוודית דווקא תפסו חזק ועולם הקאנטרי התוסס והיצרי סיפק את אחת הגדולות שבהן: סיפור אהבתם הסוערת של תמי ווינט וג'ורג' ג'ונס. ב-2016 זה היה אמור להפוך לסרט ביוגרפי עם ג'סיקה צ'סטיין וג'וש ברולין, החיים עצמם גלגלו את התסריט לסדרת טלוויזיה בת שישה פרקים בשואוטיים/פאראמונט+, ברולין הלך ומייקל שאנון בא במקומו, והתוצאה היא "ג'ורג' ותמי" שפרק הבכורה שלה שודר אמש בארצות הברית.

במרכז העלילה, כאמור, נמצא הרומן שניצת בין וויינט וג'ונס ב-1968, כשהוא אחד מכוכבי הז'אנר הגדולים והיא רגע לפני הפריצה הבאמת גדולה שלה, אבל הסדרה פותחת תמונה רחבה מאוד ולא מתמקדת רק ביחסים המורכבים והמעונים בין שני הכוכבים אחרי שיחסי הכוחות השתנו, עם כל קלישאות ההרס העצמי, האלכוהוליזם והכדורים. וויינט, בניגוד למה שהשתמע אולי מלהיטים כמו "Stand By Your Man", לא הייתה אישה קטנה וכנועה. ג'ונס היה בעלה השלישי ואהבתה הגדולה ביותר, אבל בסך הכל התחתנה חמש פעמים ופילסה לעצמה דרך בכל הכוח בעולם שנשלט על ידי גברים. הסדרה, לפי מה שסיפרה בתם של ג'ורג' ותמי ששיתפה איתה פעולה, מביאה תמונה אותנטית ולא מיופה של הדרמה הרומנטית ביניהם.

צ'סטיין ושאנון חורכים את המסך בפרק הראשון בהופעות ששוות אוסקר (והעובדה שהם שרים בעצמם מוסיפה לדמויות איזו פגיעות), הקאסט כולל גם מתנות כמו וולטון גוגינס האדיר וביל זאהן המעולה (בתפקיד הבעל החמישי של וויינט, הסוכן והאמרגן ג'ורג' ריצ'י), ואם המורכבות ביחסים ההרסניים והאלימים שניהלה וויינט בחייה תעלה על המסך יפה, יש לנו כאן כנראה פיסת אמריקנה משובחת שיהיה שווה לעקוב אחריה.

>> "גורג' ותמי", סדרה מוגבלת, שישה פרקים, עכשיו בפארמאונט+

>> מה רואים בדצמבר: 22 סדרות וסרטים שלא כדאי לפספס החודש בטלוויזיה
>> את זה אתם חייבים לראות: 20 הסדרות הכי טובות בטלוויזיה עכשיו