מה רואים הלילה: את סדרת גיבורי העל הכי יוצאת מן הכלל

מה זה כח בכלל? "יוצאת מן הכלל". צילום: יח"צ דיסני+
מה זה כח בכלל? "יוצאת מן הכלל". צילום: יח"צ דיסני+

כבר מראש אפשר להבין שסדרת גיבורי על בריטית היא מוצר חריג על מדף הטלוויזיה, אבל "יוצאת מן הכלל" של דיסני+ התגלתה כהפתעה נעימה שמוציאה בחינניות את האוויר מז'אנר גיבורי העל, והכל עם אותו הומור מתוק ודבילי שאנחנו מצפים לו

קשה מאוד לבלוט בז'אנר גיבורי העל כיום. השליטה של אולפני מארוול ו-DC מקשה על יצירות שפועלות מחוץ לחונטה, ולמעט ההצלחה של "הבנים", קשה לשים את האצבע על גיבור על שהגיע ממחוץ לקומיקסים. וגם הפעם זה לא המקרה, כי הגיבורה של "יוצאת מן הכלל" היא בכלל לא גיבורת על. אבל כל השאר בסדרה כן.

>> חמישה אנשים שקיבלו פרס אוסקר לא בצדק (וחמישה שלא קיבלו)

העונה השניה של סדרת גיבורי העל, שממש היום הגיעה לדיסני+, הזכירה לנו עד כמה נהנינו מהראשונה, מההומור הבריטי מדויק, ומהרעיון המקורי (אוקי, אוקי, גם מהכוחות המוזרים שממציאים שם). בסך הכל מדבר בקומדיית התבגרות, אבל העולם בו היא מתרחשת הופך את הכל למעניין – ג'ן היא צעירה שאמורה לקבל כוחות, כמו כל האנשים סביבה. כי בעולם הזה לכולם יש כוחת על, חוץ ממנה. וזה די מתסכל, ואתם כבר יכולים להבין איך מכאן נבנה סדרה מעניינת על אאטסיידרים.

למעשה, אבישי סלע תיאר זאת מצוין בביקורת על העונה הראשונה, אז כתב שהסדרה היא "שיר אהבה לאנטי גיבורים של העולם, לאלה שאף פעם לא ידעו מה הם רוצים להיות מגיל צעיר, אלא נאלצו לחצוב את דרכם בדרך הקשה. לסדרה לאנשים לא מושלמים, לאלה שאף פעם לא היו נערי פוסטר של ביטחון עצמי. ובכל זאת, גם אם אתם באים מהצד ההפוך, מצאתם את הקול שלכם מזמן ואתם עושים ממנו ארגזים של לייקים באינסטגרם, היא עדיין מספיק כיפית כדי שגם אתם תתנו לה צ'אנס". ואין הזדמנות יותר טובה לבינג' היכרות ראשון בדיוק עם יציאת העונה השנייה כי עכשיו לא צריך לחכות בין לבין.
"יוצאת מן הכלל", עונה 2, עכשיו בדיסני+