מה רואים הלילה: תחקיר חתונמי נשמע לנו מוכר, ואז נזכרנו בסדרה הזו

רגע מה? הם לא מנסים למצוא להם אהבה?! "UnReal", צילום: מתוך פוסטר העונה השניה.
רגע מה? הם לא מנסים למצוא להם אהבה?! "UnReal", צילום: מתוך פוסטר העונה השניה.

הייתם בהלם מהתחקיר של "ישראל היום" על המניפולציות של ההפקה בחתונה ממבט ראשון? טוב, אז כנראה שפספסתם לגמרי את אחת התכניות הכי חושפניות ומהנות על תעשיית הסו-קולד-ריאליטי. ויש גם ארבע עונות, ככה שהבינג' יוכל לעזור לכם בגמילה מריאליטי

במהלך סוף השבוע האחרון פרסם עיתונאי "ישראל היום" ערן סוויסה תחקיר שעוסק בהתרחשויות מאחורי הקלעים של להיט הריאליטי של קשת, "חתונה ממבט ראשון". במסגרת התחקיר, שכלל שיחות עם מגוון משתתפי עבר בתכנית, חלקם מדברים בשמם המלא, נחשפו שיטות פעולה נכלוליות, התערבויות של ההפקה ועד דברים שבשלב הזה באמת לא ברור איך לא ברורים מאליו לכל צופה.

אבל אם בכל זאת הופתעתם, כנראה שאתם צריכים לחדד את חושי הריאליטי שלכם, ואין דרך יותר טובה מהסדרה שנזכרנו בה בעקבות התחקיר, זו שהיתה התנ"ך למניפולציות מפיקים, שחשפה את הקוסם מארץ עוץ כשרלטן שהוא – ועשתה את זה במסגרת סדרת דרמה מתוסרטת ומבדרת במיוחד.

"UnReal", שארבעת עונותיה שודרו בין השנים 2015 ל-2018, עשתה לתכניות הריאליטי מה שגורדון רמזי עושה למטבח לא מתפקד. הסדרה עוקבת אחר הפקת תכנית המציאות "באושר ובעושר", שהיא למעשה גרסה פיקטיבית של "הרווק". בהתחשב בכך שיוצרת UnReal שרה גרטרוד שפירו עבדה במשך שתי עונות בהפקת "הרווק", אתם יכולים להניח שהיא יודעת דבר או שניים בנושא.

במהלך ארבעת העונות תוכלו לעקוב אחרי רייצ'ל גולדברג (שירי אפלבי), מפיקה צעירה שחוזרת לתכנית אחרי משבר וצריכה להחזיר את הכל למסלול, ובמסלול אנחנו מתכוונים לבור הגיהינום הטלוויזיוני שאירע מזלם של המשתתפים ליפול לתוכו. אין גבול שהדמויות הבדיוניות של שפירו לא מוכנות לעבור – החל מללחוץ על מתחרים לפעול בניגוד לאינטרס שלהם ועד להחלפת גלולות פסיכיאטריות כדי להשיג את השוט הנכסף. הסדרה היא, כמובן, פיקטיבית, אבל עם כל תחקיר שיוצא על מאחורי הקלעים של תכניות סו-קולד-מציאות, נהיה יותר ברור עד כמה UnReal היא מראה את המציאות הרבה יותר מתכניות הריאליטי עצמן.

UnReal זמינה לצפייה בשירותי ה-VOD של yes וסלקום TV, וגם בשירות הסטרימינג Hulu