מה רואים הלילה: נטפליקס וגיא ריצ'י זה שידוך שנועד להתרחש

"הג'נטלמנים" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
"הג'נטלמנים" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

יכול מאוד להיות שזה הבינג' הכיפי שחיפשתם לסופ"ש: גיא ריצ'י מביא לנטפליקס סדרת ספין-אוף לסרטו "הג'נטלמנים", כשבמרכזה יורש משפחת אצולה שמגלה מפעל קנאביס משגשג מתחת לאדמת אחוזתו וצולל אל עולם הפשע במסע אלים, מדמם ומצחיק למדי. מה שקצת הפסיק לעבוד בסרטים שלו לגמרי עובד כסדרה

נגיד שלא הייתם יודעים ש"הג'נטלמנים" היא סדרת טלוויזיה שיצר וביים גיא ריצ'י בכבודו ובעצמו, סוג של ספין אוף לסרט שביים ב-2019 בכיכובם של מת'יו מקונהי, קולין פארל ויו גראנט, יש סיכוי שהייתם נהנים ממנה יותר. יש כאן דרמה, יש כאן אקשן, יש כאן קומדיה בריטית על פערי מעמדות בעולם התחתון על רקע אופרציות ענק של קנאביס וקריסטל מת', "שובר שורות" פוגש את "דאונטון אבי" במאה ה-21 ויורה בה. מה לא כיף פה?

>> חמישה אנשים שקיבלו פרס אוסקר לא בצדק (וחמישה שלא קיבלו)
>> מרץ משוגע: 28 סדרות מסקרנות שבטח תרצו לראות בחודש מרץ

ובכן, הבעיה היא גיא ריצ'י, שב-1998 הפתיע את העולם עם "לוק, סטוק ושני קנים מעשנים" ונחשב לתשובה הבריטית לקוונטין טרנטינו, והפך מאז לנוסחתי ורפטטיבי. לעולם קצת נמאס מתישהו מהמאצ'ואיזם הברוטאלי של גיא ריצ'י, מהקאטים המהירים והזומים הפתאומיים עם הסאונד אפקטים והמבטאים הקוקניים והשפריצים הססגוניים של הדם, והוא פשוט ממשיך לייצר עוד מאותו הדבר, ולא משנה אם זה "שרלוק הולמס" או גרסת לייב אקשן של "אלאדין".

אבל דווקא בפורמט הסדרתי הזה, עם פרקים בני יותר משעה כל אחד, משהו מהפאן הישן של גיא ריצ'י חוזר. אולי בגלל שנטפליקס הכריחו אותו להפוך את הבאד גאיז העבריינים מאסייתים לליברפוליאנים, מה שהופך את "הג'נטלמנים" לקצת יותר מצחיקה וקצת פחות גזענית מסרט המקור. כך או כך, העלילה היא סופר פאן: יורש אצולה בריטית צעיר, שנאלץ לחזור לאחוזת המשפחה מקריירה צבאית מבטיחה לאחר מות אביו, מגלה מפעל לגידול קנאביס שפעל שנים מתחת לאדמת האחוזה והכניס למשפחתו, בהסכם עם משפחת פשע מקומית, מיליוני פאונדים בשנה. אחיו הבכור, לעומת זאת, הסתבך בסמים והימורים וחייב מיליוני פאונדים. אתם יכולים כבר לדמיין לבד איך זה ממשיך.

עוד מוקדם לומר אם "הג'נטלמנים" מסמנת את חזרתו של ריצ'י לכושר, אבל יש כאן קאסט מצוין בהובלתו של ת'יאו ג'יימס המסוקס ("דייוורג'נט", "הלוטוס הלבן"), כשלצדו קיילה סקודלריו המהממת ומתישהו גם ויני ג'ונס וג'יאנקרלו אספוזיטו מצטרפים למסיבה ודם משפריץ לכל הכיוונים והקצב מצוין. שני הפרקים הראשונים עושים חשק לעוד, ויכול מאוד להיות שזה הבינג' הכיפי שחיפשתם לסופ"ש.
>> "הג'נטלמנים", שמונה פרקים, עכשיו בנטפליקס