מה רואים הלילה: דרמת הפשע הישראלית הנהדרת נחתה בנטפליקס

עלומים. צילום: יח"צ כאן 11
עלומים. צילום: יח"צ כאן 11

יש לא מעט סדרות ישראליות שעוסקות בנוער בסיכון, אבל "עלומים" הצליחה לשבור את המסגרת ולייצר דרמה עמוקה ורגישה כאחד. אם פספסתם אותה במהלך הסיבוב של כאן 11, שירות הסטרימינג הפופולרי כבר יעזור לכם להשלים את החסר

7 באוגוסט 2023

בשנים האחרונות צצו לא מעט סדרות שעוסקות במה שנקרא נוער בסיכון, אך "עלומים" של כאן 11 – בהתאם למותג – היתה אחת המוצלחות בהן. זה לא שהיא מושלמת, אבל היא נהדרת, ולמרות ההצלחה היחסית של הסדרה, היא עדיין אנדרייטד. כי כשעוסקים בחיי נוער בסיכון קל ליפול לקלישאות (חלקן אכן היו מנת חלקה של עלומים), אבל קשה מאוד לייצר סיפור ממגנט שבאמת משאיר את הצופה דבוק אליו, אבל גם מצליח לייצר את החיבור הרגשי הנדרש. והיא עשה בדיוק את זה.

היום נוחתת בנטפליקס העונה הראשונה של הסדרה, שיצרו גיא סידיס, תאופיק אבו ואיל, נירית ירון ושירה פורת. כשכאן 11 הכריזו על שיתוף הפעולה עם שירות הסטרימינג הפופולרי, אנחנו מודים שקצת פיקפקנו באפקטיביות של זה. הרי יש הכל ביוטיוב, ומי שרצה לראות את הסדרות של כאן 11 יכל לעשות זאת. אבל מסתבר שיש לא מעט אנשים שצורכים את השידור הציבורי שלהם דווקא דרך נטפליקס, ואחרי שהצליחו להכניס כמה תוכניות כאן 11 לטופ טן של נטפליקס, כנראה שגם עלומים תגיע לשם.

למקרה ולא ראיתם, אבל גם לא שמעתם – עלומים עוסקת בחבורה של תלמידים בבית הספר התיכון "אלוני שמש" לנוער בסיכון בבית שמש, והמלכודת הבלתי אפשרית שהם עומדים בפניה. מדובר בסדרת אנסמבל מרובת דמויות שמציגה קו עלילתי סבוך, אך ממגנט, שמצליח לספק בוקס מוחץ לבטן. זה מתחיל בחשד לאונס, ממשיך בהתאבדות ומשם לקריסה כואבת של מרקם החיים הצעירים והמיואשים של הגיבורים. יניב ביטון אדיר בתפקיד דרמטי, במיוחד כשלצדו מצטיינים גם יהודה לוי ושני כהן – ומאחוריהם קאסט נהדר של שחקנים צעירים שמאז יציאת העונה (2021) כבר הספיק לעשות שמות. אז אנחנו אמנם לא יודעים מתי צפויה להגיע העונה השנייה (שהוזמנה על ידי התאגיד), אבל בינתיים אפשר להיזכר במכת הפתיחה הנהדרת הזו.
"עלומים", עכשיו בנטפליקס