מה רואים הלילה: הדבר הכי קצר ומתוק בגלקסיה חוזר. גרוט!

קטן יותר, קצר יותר, מתוק יותר. "אני גרוט 2" (צילום: יחסי ציבור/דיסני+)
קטן יותר, קצר יותר, מתוק יותר. "אני גרוט 2" (צילום: יחסי ציבור/דיסני+)

לא ציפינו להרבה מהעונה הראשונה של "אני גרוט", וקיבלנו את הדבר הכי חמוד בטלוויזיה: המשך עלילותיו של בייבי-גרוט מ"שומרי הגלקסיה" בסדרת סרטונים קצרים ומושקעים, פורמט עתיק שעובד יפה עבור החייזר העצי וחזר לעונה שנייה בדיסני+. רק למה כל כך מעט ממנו?

7 בספטמבר 2023

אל התוצרים הטלוויזיוניים של היקום האינסופי של מארוול אנחנו כבר יודעים איך לגשת: בזהירות, עם ציפיות לא גבוהות מדי, והבנה והכלה לכך שסדרות הטלוויזיה המארווליות נועדו לתמוך ביקום הקולנועי ולהעשיר אותו, ואינן עומדות תמיד בפני עצמן. זה לא בהכרח המקרה עם העונה השנייה של "אני גרוט", שהגיעה אתמול לדיסני+.

אל העונה הראשונה של "אני גרוט", הספין-אוף על דמותו של החייזר העצי הקטן שבא לעולם ב"שומרי הגלקסיה", באנו בלי ציפיות בכלל – חשבנו שזה רעיון קצת טיפשי – וקיבלנו את סדרת האנימציה הכי מתוקה בטלוויזיה. יתכן שיש סיבה לכך שאנחנו לא בין מקבלי ההחלטות בתאגיד מארוול. גרוט הטלוויזיוני היה מקבץ של סרטונים קצרים, מצחיקים ומפתיעים, ונדמה היה שדמות המשנה הכיפית מסדרת הסרטים עשויה להפוך לפרנצ'ייז בפני עצמה.

התלונה העיקרית כלפי "אני גרוט" הייתה "למה כל כך קצר ולמה כל כך מעט", ובעונה השנייה היא צפויה להחריף ביתר שאת: אנחנו מדברים כאן בסך הכל על מקבץ קצרשל חמישה סרטים קצרים חדשים מעולמו של גרוט, והם ייגמרו לכם לפני שרוב הבינג'ים הטובים מתחילים. הפורמט הזה, שהיה נפוץ בעבר ועבד יפה עבור דמויות איקוניות כמו מיקי מאוס ובאגס באני, עושה פה קאמבק שמתאים כמו כפפה לעולם היוטיובי שבו אנחנו חיים, ובייבי-גרוט הוא דמות נהדרת וייחודית לעשות את זה איתה. יהיה נחמד רק אם נוכל לקבל מאסה קצת יותר מרשימה של סרטונים פעם בשנה.

בעולם שבו סדרות טלוויזיה רבות דורשות מהצופים ריכוז עמוק ויכולת מעקב קפדנית אחר נפתולי העלילה, יש משהו סופר כיפי בסרטים קצרים עם איכויות הפקה של בלוקבאסטר שמסתיימים אחרי חמש דקות ומשאירים טעם של עוד. זה בדיוק מה שהפך את "אני גרוט" ללהיט בעונתו הראשונה בקרב ילדים ונוער. העונה השנייה אפילו לא חייבת להיות מעולה כדי לעבוד, זה פשוט נגמר ממש מהר וכולם רוצים עוד. תביאו עוד.
>> "אני גרוט 2", עונה שנייה, 5 פרקים, עכשיו בדיסני+