מה רואים הלילה: ניסוי התאומים שרוצה להכריע בין בשר לטבעונות

אורה הכפולה. "האדם הוא מה שהוא אוכל: תאומות ותאומים". צילום: יח"צ נטפליקס
אורה הכפולה. "האדם הוא מה שהוא אוכל: תאומות ותאומים". צילום: יח"צ נטפליקס

הדוקומנטרי המצועצע החדש של נטפליקס מציע אתגר מסקרן ובסופו מסקרנות - קבוצה של תאומים ותאומות זהים נצמדים לתזונה שהותאמה להם במיוחד כדי לעקוב אחרי ההשפעה של האוכל שאנחנו אוכלים. הקאץ' - תאום אחד אוכל כל, תאום שני רק טבעוני

הדיון העיקש על הבריאות שלנו לא נרגע חרף כל המידע שאנחנו כבר יודעים. לכולם ברור כבר שבשר זה לא בריא, וכולם יודעים לדקלם את יתרונות הטבעונות. אבל יש הבדל בין לדעת לבין להפנים, ובנטפליקס החליטו ללכת על שיטה וותיקה לבחון דברים, כזו שאפילו איינשטיין השתמש בה (באופן תיאורתי בלבד) – תאומים זהים ככלי השוואתי. יאי! ניסוי בתאומים זהים שלא מרגיש מחריד מוסרית!

אל תגידו לנו שמעולם לא רציתם לעשות את זה. הבדיקה האולטימטיבית, בעזרת הכלים האולטימטיביים, לצורך השוואה אולטימטיבית. אם כן, בנטפליקס גייסו מספר זוגות תאומים זהים לניסוי בן 8 השבועות שהוא "האדם הוא מה שהוא אוכל: תאומות ותאומים". וכן, זה הולך בערך כמו שאתם מדמיינים – כל זוג תאומים מקבל תזונה מדוקדקת למשך החודשיים המדוברים, כאשר בין תאום לתאום יש הבדל קטן אחד – הראשון ניזון מתזונת אוכל-כל, השני אך ורק מתזונה טבעונית.

כלומר, זה לא שאחד טוחן המבורגרים בזמן שהשני מסתפק בחסה – התפריטים בריאים משני הצדדים, לצורך בחינה אמתית וכנה של הפערים. במשך ארבעה פרקים אנחנו עוקבים אחר התאומים וצופים במאבקים שלהם עם השינוי תוך כדי מידע שימושי על תזונה והרגלים, וצוות מומחים מפרשן. כרגלם של נטפליקס, התוכן מוגש בעטיפת ממתק וקל מאוד לצפייה, גם אם מדובר בעיקרון על הרצאה מושקעת ממש עם ניסוי מסקרן במרכזו. בפרק הרביעי בוחנים את הפערים בין התאומים, והשפעת התפריט השונה על משקלם, בריאות המעיים שלהם (יאק), בריאות המוח ועוד. מעניין מי ינצח.
"האדם הוא מה שהוא אוכל: תאומות ותאומים", עכשיו בנטפליקס