מה רואים הלילה: זה לא סתם דוקו-פשע. זה הדוקו על הפשע הכי גדול

ברני מיידוף (עצמו, המקורי) ב"מיידוף: המפלצת מוול סטריט" (צילום: נטפליקס)
ברני מיידוף (עצמו, המקורי) ב"מיידוף: המפלצת מוול סטריט" (צילום: נטפליקס)

בדרך כלל, בשביל לקבל עונש מאסר של 150 שנה צריך לעשות משהו מהסוג שמשיג לך בהמשך דוקו בנטפליקס. נגיד, לבתר כמה אנשים. ברני מיידוף הצליח להרוויח 150 שנה בפנים בזכות הונאת הפונזי הגדולה בהיסטוריה - בה גנב (לפחות) 17 מיליארד דולר

בדרך כלל, בשביל לקבל עונש מאסר של 150 שנה (המקסימלי שניתן לקבל בארצות הברית) צריך לעשות משהו מהסוג שמשיג לך בהמשך דוקו בנטפליקס. נגיד, לבתר כמה אנשים, או לכל הפחות לבתר אדם אחד לכמה חלקים. אבל ברני מיידוף – שם שאתם בטח כבר מכירים היטב – קיבל 150 שנה מבלי שאי פעם אפילו דחף מישהו. הוא האיש שהורשע בתור אדריכל הונאת הפונזי הגדולה ביותר בהיסטוריה, במהלכה הוא העלים למשקיעים משהו בין 17 מיליארד ל-57 מיליארד דולר (תלוי את מי שואלים ותלוי איך סופרים). את המשך הסיפור אנחנו מכירים: מיידוף הורשע, המשפחה שלו נהרסה (בן אחד שלו התאבד ביום השנתיים למעצר שלו, הבן השני מת מסרטן כמה שנים לאחר מכן) ומיידוף עצמו מת לפני כשנתיים לאחר שריצה 12 שנות מאסר מתוך, ובכן, 150.

כעת, כמו כל פשע גדול, גם הונאת מיידוף המיתולוגית מגיעה לנטפליקס. על מיידוף כבר עשו לא מעט סרטים (בהם Wizard of Lies של HBO שם שיחק אותו רוברט דה נירו; מיינ-סדרה עם ריצ'רד דרייפוס; למרות הדמיון החזותי המופלא, אף אחד עדיין לא ליהק לתפקיד את ביל מאריי, וחבל), אבל זה הדוקו הראשון שנעשה עליו מזה שנים – שמבטיח לחפור עמוק יותר מלאן שהגיעו אלו שנעשו קרוב יותר למועד הפרשה. למעשה, למרות שהדוקו נקרא על שם מיידוף (ועוד עם כותרת המשנה המבטיחה "המפלצת מוול סטריט"), הטריילר מבטיח שהוא הולך לחפור דווקא בשותפים של מיידוף – אחרי הכל, 57 מיליארד דולר לא גונבים לבד. גם לא 17 מיליארד.

מה שבטוח זה שאת השערוריה הראשונה של הסדרה כבר קיבלנו, אבל דווקא בגלל הפוסטר שלה: זוכרים את כותרת המשנה "המפלצת מוול סטריט"? אז מיידוף (היהודי, היהודי. נו, לא כל בני עמנו המצליחים יכולים להיות לארי דיוויד. יש גם מיידופים והארווי ויינסטיינים) קיבל על הפוסטר צללית דמויות קרני שטן (לכאורה בחסות פסל השור המפורסם של וול סטריט). הולם לחלוטין, אבל גם קצת מזכיר קריקטורות אנטישמיות, מה שמאוד הכעיס כמה ארגונים יהודיים בחו"ל. מוצדק? תשפטו בעצמכם:

פוסטר המריבה. "מיידוף: המפלצת מוול סטריט"
פוסטר המריבה. "מיידוף: המפלצת מוול סטריט"

קרניים או לא, "מיידוף: המפלצת מוול סטריט" עכשיו בנטפליקס