מה רואים הלילה: סדרת המד"ב הכי מבטיחה שראינו מזה המון זמן

משהו אפל בדרך. "Dark Matter". צילום: יח"צ אפל TV
משהו אפל בדרך. "Dark Matter". צילום: יח"צ אפל TV

אנחנו למודי ניסיון עבר בנוגע לסדרות מדע בדיוני שמבטיחות הרבה ומקיימות מעט, אבל נדמה שהסדרה החדשה של אפל TV - שנקראת "Dark Matter", לא להתבלבל עם סדרת המד"ב בעלת השם הזהה מ-2015 - מקיימת את כל מה שהטריילר שלה מבטיח. טוב נו, ג’ניפר קונולי כאן, אז ברור שזה טוב

זה נכון שגם לנו נמאס לשמוע על תאוריית הקוונטים והיקומים המקבילים מאז שמארוול דחפו לנו לגרון את המולטיוורס, אבל הבאר היצירתית הזו לא נשאבה עד תום. כלומר, כל עוד זה לא מצד מארוול, ואז שיעזבו אותנו. אבל עבור סדרת המד"ב החדשה של אפל TV אנחנו מוכנים להחליק מכמה סיבות. קודם כל, היא מבוססת על רומן מד"ב מ-2016 של הסופר בלייק קראוץ' (שכמה מספריו כבר עובדו לסדרות, ביניהן "עיירה ללא מוצא"). שנית – הרעיון שלה פשוט נשמע מעולה, ולכן זה מספיק.

>> לא רק מצעד הגאווה: טקס פרסי הטלוויזיה בוטל "נוכח המצב"

אז שמעו את הסינופסיס, ותגידו אתם אם זורם לכם עוד יקומים מקבילים: "אדם נחטף לתוך גרסה אלטרנטיבית של חייו. מבין הנוף מפוצץ השכל של חיים שהוא יכל לחיות, הוא יוצא במסע מתיש לחזור למשפחתו האמתית, ולהציל אותם מהאויב הכי מפחיד מכולם: עצמו". כלומר, נכון? נכון?! זה נשמע אדיר. אז נרחיב ונספר שאותו אדם הוא מדען בשם ג’ייסון דסן (ג’ואל אדגרטון, “גטסבי הגדול”), ושכבר מהטריילר אפשר להבין שהוא האדם שהמציא את המכשיר שמאפשר חטיפה בין יקומים, וגם כנראה האדם שחטף את עצמו.

אז לפני שאנחנו מתחילים לשבור את הראש בחישובי ג'ון מלקוביץ של אני נגד עצמי, נוסיף שיש עוד כמה סיבות להיות נלהבים מעבר לטריילר מעולה ורעיון עוד יותר מעולה, כי כרגע מבקרי הטלוויזיה בחו"ל מתחרים במי עף יותר על שני הפרקים הראשונים, שיצאו אמש. למעט הערות על המיאוס מהמולטיוורס (כי כאמור, לכולנו נמאס), כולם היללו את האווירה הכיפית והמותחן הבאמת מעניין ומאתגר הזה. חוץ מזה, ג’ניפר קונולי משתתפת בו, ואם זה לא חותם איכות רציני, אנחנו לא יודעים מה כן. אם הוא קיים את ההבטחה נדע אך ורק בסיום 9 פרקי העונה, אבל נראה שעד שזה יגיע, מצפה לנו מותחן מהנה שמצליח להוציא עוד קצת מיץ  מהנושא החבוט.
"Dark Matter", שני פרקים ראשונים עכשיו באפלTV+