לא רק מצעד הגאווה: טקס פרסי הטלוויזיה בוטל "נוכח המצב"

פרסי האקדמיה לטלוויזיה (צילום: איציק בירן/באדיבות האקדמיה לטלוויזיה וקולנוע)
פרסי האקדמיה לטלוויזיה (צילום: איציק בירן/באדיבות האקדמיה לטלוויזיה וקולנוע)

האקדמיה לטלוויזיה וקולנוע מצטרפת אל גל ביטולי הטקסים והחגיגות, ומבטלת את שידור טקס פרסי הטלוויזיה שאמור היה להתרחש בעוד פחות משבועיים, גם לבקשת רבים מהיוצרים. גורם יצירתי בכיר: "צריך להיות מנותק ברמות של מירי רגב כדי לקיים טקס פרסים חגיגי עם אנשי בידור בזמן שהאחים שלנו חטופים בעזה והמדינה כולה בלהבות"

זה לא הזמן לחגיגות וטקסים נוצצים, ומסתמן שההבנה הזאת מתפשטת במהירות בין מי שצריכים להחליט אם לקיים חגיגות וטקסים נוצצים מכל סוג. אחרי הודעתם של עיריית תל אביב-יפו וארגוני הלהט"ב כי לא יקיימו את מצעד הגאווה השנה כי אי אפשר לחגוג במצב הנוכחי, מכריזים גם כאן 11 והאקדמיה לטלוויזיה וקולנוע על ביטול טקס פרסי הטלוויזיה.

>> בוטל מצעד הגאווה בתל אביב: "זה לא הזמן לחגיגות"
>> חגיגות העצמאות בתל אביב: מצומצמות, צנועות ובלי במות בידור מרכזיות

ההחלטה התקבלה "נוכח המצב", כך על פי ההודעה לתקשורת, ומשמעותה היא שיבוטל המשדר החגיגי של טקס פרסי הטלוויזיה שתוכנן לשידור בעוד פחות משבועיים ב-20 במאי. במקומו תערוך האקדמיה טקס חלוקת פרסים למצטייני שנת 2023 במתכונת מיוחדת וצנועה שהולמת יותר את רוח התקופה. הטקס ייערך ללא קהל וללא שטיח אדום לציון עשייה הטלוויזיונית שראויה להערכה והוקרה. על מועד ומיקום הטקס המצומצם תודיע האקדמיה בימים הקרובים.

נועה קולר ועמוס תמם בטקס פרסי הטלוויזיה, אפריל 2023 (צילום: ליאור חורש ועידו אלקסלסי)
נועה קולר ועמוס תמם בטקס פרסי הטלוויזיה, אפריל 2023 (צילום: ליאור חורש ועידו אלקסלסי)

"בחודשים האחרונים פעלנו בשיתוף פעולה עם תאגיד השידור הישראלי למען קיומו של טקס פרסי אקדמיה לטלוויזיה, תוך התאמתו למצב הבטחוני ולסדר היום הציבורי", כך נמסר מטעם האקדמיה. "במקור, הוא תוכנן לחודש מרץ ובהמשך נדחה לחודש מאי בתקווה שנחזור לשגרה ונוכל לשדרו כמדי שנה. אלא שלאור אירועי הימים האחרונים ולאחר התייעצות והקשבה לציבור היוצרים והיוצרות – חברי האקדמיה, החלטנו שאין זו העת לשדרו כלל. אנו מייחלים לימים טובים יותר וליבנו עם משפחות החטופים ומשפחות החללים,הפצועים והמפונים בדרום ובצפון".

על פי גורמים בקרב ארגוני היוצרים, רבים מהם ביקשו שלא לקיים את הטקס על רקע מחאת משפחות החטופים והמצב הכללי במדינה. "חבל שדחו את ההחלטה עד הרגע האחרון אבל טוב שקיבלו אותה", אמר ל"טיים אאוט" גורם יצירתי בכיר, "צריך להיות מנותק ברמות של מירי רגב כדי לקיים טקס פרסים חגיגי עם אנשי בידור בזמן שהאחים שלנו חטופים בעזה והמדינה כולה בלהבות. אסור לנרמל מציאות כזאת שבה כל זה קורה והכל ממשיך כאילו כרגיל. שום דבר לא כרגיל עכשיו".