מה רואים הלילה: הסדרה שחזתה את עידן הסלפי חוזרת. והיא נוצצת

עונת ה-VIP. "מחוברים עונת העשור" (צילום: יחסי ציבור/HOT)
עונת ה-VIP. "מחוברים עונת העשור" (צילום: יחסי ציבור/HOT)

"מחוברים" הייתה פורמט מבריק וגאוני שהקדים את זמנו ב-2009 עוד לפני שמישהו ידע מה זה "יוטיובר", וגם ב-2023 עם סלבריטאי איי-ליסט כמו קרן פלס, יעל שלביה ואורנה בנאי - המניפולציות שלו ממשיכות לעבוד. פרק הבכורה מחכה לכם כאן בפנים

9 בפברואר 2023

השנה הייתה שנת 2009. לא היו יוטיוברים, לא היו משפיענים, אפילו המילה "סלפי" עוד לא הייתה חלק מהשפה היומיומית. אבל "מחוברים", פורמט הדוקו-ריאליטי פורץ הדרך של דורון צברי ורם לנדס, ראה את כל זה בא. הם זיהו את הכמיהה הזאת לתיעוד עצמי ואת השימוש במצלמה כאמצעי לאישור מהסביבה, ובעיקר את הרעיון שאנשים ירצו לראות אנשים אחרים שמצלמים את עצמם וחושפים את חייהם. כמעט 14 שנים עברו ועונה חדשה של "מחוברים" אולי לא מעוררת את אותה התרגשות, עד שמגלים שמככבות בה אורנה בנאי, קרן פלס, יעל שלביה, הדר מרקס, מיקי בוגנים ואורי ששון. אין ברירה, נצטרך לראות את זה, והנה פרק הבכורה.

אין בכלל ספק, הפקת "מחוברים" הלכה הפעם על האיי-ליסט של הפופ הישראלי, עונת סלבס מה שנקרא, הכי רחוק שאפשר מהברנז'איות הסמי-אנונימית של העונות הראשונות. היא תעשה כנראה לא מעט רעש רכילותי – היחסים המתפתחים בין שלביה לעומר אדם, מלחמתה של קרן פלס בדיכאון, יחסיה האינטימיים של אורנה בנאי – והשאלה הגדולה שתרחף מעל העונה היא האם הקסם שלה עובד גם עם מי שכבר מתועדים לעייפה. אנחנו היינו מהמרים שכן, כי הפורמט המבריק (שנמכר ל-22 מדינות בעולם אבל לא היה להיט עצום באף אחת מהן), מאפשר לעורכים לטוות מחומר הגלם דרמות ולהעצים אותן, ואיש אינו חסין מפני מניפולציות דוקו-ריאליטי למיניהן.

כבר מדקות הפתיחה של הפרק הראשון, מזכירה לכם "מחוברים" מאיפה היא באה ולאן אתם הולכים: קרן פלס בוכה במקלחת, אורנה בנאי שותה וויסקי בחמש בבוקר, אורי ששון לא מצליח לישון, יעל שלביה במשבר זוגי, מיקי בוגנים והדר מרקס מחפשים שינוי ומשהו טוב. כולם במשבר, ממש כמוכם בבית, וכשהמצלמה בידיים שלהם כל המסיכות יורדות. לכאורה. כמה חשיפה זה יותר מדי חשיפה? אולי בעונת העשור נגלה.

>> "מחוברים עונת העשור", עכשיו ב-HOT VOD והחל מה-13.2 בימי שני-רביעי ב-22:00 ב-HOT3