מה רואים הלילה: אה כן, לאן באמת נעלם בסוף המטוס המלזי ההוא?

הנה הוא! אה רגע, זה לא זה. "‫MH370‏: המטוס האבוד". צילום: יח"צ נטפליקס
הנה הוא! אה רגע, זה לא זה. "‫MH370‏: המטוס האבוד". צילום: יח"צ נטפליקס

זוכרים שלפני כמעט עשור טיסה 370 של מלזיה איירליינס פשוט נעלמה ביום בהיר אחד, על כל 239 נוסעיו? אז מעולם לא באמת קיבלנו תשובה רשמית בנושא. עכשיו סדרה דוקומנטרית חדשה של נטפליקס צוללת למעמקים (סליחה) כדי סוף סוף להבין לאן המטוס נעלם

מכירים את הקטע הזה שאתם סתם ככה פתאום באמצע הרחוב נזכרים שלא מצאתם בסוף את משקפי השמש ההם שחיפשתם לפני כמה שבועות? אז אותו הדבר, רק עם מטוס מלזי. מה הקטע הזה? ב-2014, כשטיסת 370 של מלזיה איירליינס נעלם בן רגע מהרדאר עם כל 239 האנשים שהיו עליה, כל העולם דיבר על זה, ובצדק. אבל השנים עברו, ולא הרבה חדש התגלה. לא מדוע הטיסה נעלמה, לא מה עלה בגורל הנושאים, אפילו לא מה הגישו, עוף או דג. עכשיו סדרה דוקומנטרית של נטפליקס רוצה לעשות קצת סדר בדבר, ואולי גם להזכיר לכם איפה השארתם את משקפי השמש.

"‫MH370‏: המטוס האבוד" היא סדרה בת שלושה חלקים שבהתאם למסורת של נטפליקס, הופכת אסון לדרמה מרתקת. במהלך שלושת פרקיה הסדרה מגוללת את סיפור הטיסה הנעלמת, משוחחת עם מומחים, בני משפחה של הקורבנות ואנשי ממשל מלזים, בניסיון להבין מה לעזאזל קרה, ומה התגלה מאז – ומסתבר שלא מעט התגלה, אבל הרבה יותר הוסתר.

במהלך שלושת הפרקים הסדרה מציגה למעשה שלוש תזות – אחת בכל פרק – על הסיבה להיעלמות המטוס, כשבסוף כל פרק ישנו שחזור של התרחיש האפשרי. למרות שאין קביעה חד משמעית – היי, אם הרשויות לא הצליחו, למה שנטפליק כן? – הסדרה בהחלט מצביעה על התאוריה הריאלית יותר לטעמה, אבל עדיין מציגה את הסדקים בה, ואת השקרים שסופרו על ידי הרשויות שרומזים שאולי היה כאן משהו גדול יותר כמו חטיפה, או אפילו מבצע סודי של ממשלת ארה"ב. מה שבטוח הוא שגם 9 שנים אחרי, זה עדיין מסקרן לאללה.

"‫MH370‏: המטוס האבוד", עכשיו בנטפליקס