מה רואים הלילה: אנימציה כל כך יפה עד ששכחנו שזה סטאר וורס

צבע בעיר. "מלחמת הכוכבים: חזיונות". צילום: יח"צ
צבע בעיר. "מלחמת הכוכבים: חזיונות". צילום: יח"צ

לא רק לחובבי מלחמת הכוכבים: סדרת האנימציה המצוינת של דיסני+ חוזרת לעונה שניה שנבראה לטובת הרחבת היקום של סטאר וורס, באופן מטאפורי וממשי. וגם העונה תשעה אולפנים מייצרים את הסיפור שלהם, בהשראת הסיפור של ג'ורג' לוקאס

כשטרילוגיית "מלחמת הכוכבים" יצאה לראשונה, העולם היה מהופנט לסדרת הסרטים לא רק כי הריסון פורד הורס (והוא הורס), אלא בעיקר בזכות העולם המיוחד שג'ורג' לוקאס יצר, הכולל קאובויים בחלל, אנדראידים שנונים, נסיכות בביקיני (לא אמרנו שהעולם הזה לא שוביניסטי) ואינספור פרטים, רעיונות, דמויות וסיפורים קטנים. וזה לא במקרה שגם אחרי שהטרילוגיה נגמרה, העולם רצה עוד מהעולם הזה – מה שהביא לנו המשכונים מצליחים פחות ויותר, ואז עולם תוכן שלם סביב הפרנצ'ייז.

חלק מהתוספות לעולם הזה הרגישו קצת כמו בזבוז זמן (היי, "אובי וואן קנובי"), אבל דווקא סדרת אנימציה אחת שפועלת במנותק מהקאנון של סטאר וורס תפסה מקום בלב שלנו – "סטאר וורס: חזיונות". מדובר באנתלוגיית אנימציה מהסוג שראינו ביצירות כמו "מוות, אהבה ורובוטים" או "הבנים מציגים: שטני", כזו שמאגדת יצירות שונות מקבוצת יוצרים שונה, אשר כל אחד מהם נותן את חזונו לנושא במגוון סגנונות אנימציה שונים. ובמקרה של "חזיונות", הנושא הוא העולם של סטאר וורס. כלומר, כל פיסה, קטנה ככל שתהיה, מתוך העולם של סטאר וורס נגישה על השולחן.

העונה הראשונה הציגה אנימציות נהדרות משורת אולפני אנימה יפניים, אשר כל אחד מהם נתן את הטייק המיוחד שלו. התוצאה היתה אקלקטית ומרהיבה, כזו שהצליחה לרענן את היקום הקולנועי שהרגיש לרגעים כאילו נסחט עד תום. לפני מספר חודשים, כשדירגנו את כל סדרות מלחמת הכוכבים, הופתענו להבין שאחרי "המנדלוריאן" הנהדרת, "חזיונות" היא סדרת הסטאר וורס האהובה עלינו. העונה השניה, שנחתה במלואה בדיסני+ בחג מלחמת הכוכבים (4 במאי, או מאי דה פורת'), משנה טיפה את הכיוון לאזור מעניין – הפעם הם לא פנו רק לאולפנים יפניים, אלא התפרסו לאולפני אנימציה מרחבי כל העולם, ביניהם ספרד, אירלנד, צ'ילה, דרום אפריקה, הודו, צרפת, דרום קוריאה ועוד. כל אחד יצר סיפור מקורי לחלוטין, וגם הפעם התוצאה היא אנימציה מגוונת וסיפורים מרעננים במיוחד. בינג' קצר ומושלם, גם עבור מי שלא מתעניין בחרבות אור.

"סטאר וורס: חזיונות", 2 עונות זמינות בדיסני+