מה רואים הלילה: ניל פטריק האריס מגלה את הגריינדר

ניל פטריק האריס ב"פרוד"
ניל פטריק האריס ב"פרוד"

ככה זה כשהגיבור של הסדרה החדשה של נטפליקס נפרד מבן זוגו לקראת גיל 50 וצריך לגלות את העולם מחדש. כן, זו עוד קומדיה רומנטית מבית היוצר של "סקס והעיר הגדולה" ו"אמילי בפריז", אבל הפעם היא אישית יותר ומורכבת יותר מבלי לוותר על הקלילות

9 באוגוסט 2022

"פרוד", או "Uncoupled" (כן, עוד מקרה מצער של תרגום ישראלי גרוע, גם אם נכון טכנית), היא קומדיה רומנטית חדשה מבית נטפליקס. היא נוצרה ונכתבה על ידי לא אחר מאשר דארן סטאר, יוצר "בוורלי הילס 90210", "מלרוז פלייס", "סקס והעיר הגדולה", "יאנגר" ו"אמילי בפריז" – שבפעם הראשונה, אחרי רשימת הקרדיטים הארוכה הזאת, יוצר סדרה לה"טבית – ולכן גם יותר אישית עבורו. למרות זאת, אין מה לצפות פה לדרמה אוטוביוגרפית כבדה: בסופו של דבר מדובר בסיטקום קליל, כייפי ומשעשע לברוח איתו מהמציאות העגומה היישר לתוך עולם הברנז'ה ההומואית והמהממת של ניו יורק הפריבילגית.

בסדרה מככב ניל פטריק האריס, הלוא הוא ברני סטינסון מ"איך פגשתי את אמא" (או "דוגי האוזר", לקשישים שבינינו) והצופים האדוקים של הסדרה עלולים להתבלבל ולחשוב שמדובר בעוד מהלך מהפלייבוק המפורסם של ברני בו הוא מתחזה לבחור גיי כדי להשיג בחורות במקלרנס, אבל אל חשש – תוך רגע מתרגלים לדמות החדשה שלו. כמו סטאר, גם האריס נשוי במציאות לגבר, ונחמד לראות אותו משחק בסדרה החדשה את הצבעים האמיתיים שלו.

בסדרה משחק ניל את מייקל, סוכן נדל"ן במנהטן שיש לו הכל – קריירה משגשגת (ברור, זה נדל"ן במנהטן), דירה מהממת (ברור, זה נדל"ן במנהטן), בן זוג עשיר ומסוקס וחברים טובים. עד שיום בהיר אחד בן הזוג שלו מזה 17 שנה עוזב במפתיע – היי, אל תכעסו, זה לא ספויילר אם זה קורה בפרק הראשון וגם בבירור נותן את השם לסדרה – ועולמו קורס. מייקל לומד לחיות בעל כורכו בתור רווק בשנות ה-40 לחייו ועל הדרך לומד מזה כמה שיעורים לחיים.

חשוב לעשות תיאום ציפיות: אל תצפו לסדרת קאלט וגם לא למשהו סופר איכותי (בואו נירגע, זה מבית היוצר של "אמילי בפריז"), אבל כן מדובר בסיטקום כיפי, מרענן וכזה שמרשה לגיבורים הגייז שלו להתקרב לגיל 50 (ובטח שלא להיות סיידקיק של אף גיבורה). גם חיי הקהילה מוצגים בצורה מאוזנת מספיק: בצורה קלילה וצבעונית אבל לא קאמפית, בלי יותר מדי דרמה אבל גם מבלי להתעלם מהמורכבויות. 

"פרוד" זמינה בנטפליקס