מה רואים הלילה: טקס הפרסים שמנסה להתאושש מהשנה הקשה בחייו

תרבות הביטול לא ביטלה אותו. השטיח האדום של גלובוס הזהב (צילום: Shutterstock)
תרבות הביטול לא ביטלה אותו. השטיח האדום של גלובוס הזהב (צילום: Shutterstock)

הוא היה טקס הפרסים השני בחשיבותו בהוליווד, אבל אחרי סדרה של שערוריות ושנה ללא שידור הטקס, הנה הוא חוזר - פתוח, יותר, מגוון יותר ובתקווה, גם אמין יותר. מי יזכה להיות סרט השנה ואיזה סדרה תייצר הפתעה? הערב נגלה

10 בינואר 2023

זו היתה תקופה לא קלה להיות בה טקס פרסים מטעם איגוד העיתונאים הזרים – או כמו שהוא מוכר ברחבי העולם, טקס פרסי גלובוס הזהב. בכל זאת, אנחנו כבר בעשור השלישי למאה ה-21, ודברים כמו שוחד, נפוטיזם, הטייה גזעית לבנה ושוביניזם כבר פחות עוברים, ואלו – כך מסתבר – היו הלחם והחמאה של איגוד העיתונאים הזרים. השמועות על בעיות גלובוס הזהב היו סוד גלוי בהוליווד במשך שנים, אבל בראשית 2021, אחרי כתבת תחקיר של הלוס אנג'לס טיימס, מגדל הפרסים הזה התמוטת, והוביל לשנה בה הטקס לא שודר באף ערוץ.

מאז באיגוד העיתונאים הזרים מנסים לאושש את עצמם ולהחזיר את מעמדם – הפעם בלי החטאים והשחיתות. השינוי הזה כולל כמה מהלכים, שבעיקרם התבססו על הרחבת מאגר חברי האיגוד, הוספת מצביעים, הכנסת גיוון לאיגוד ואף הבאת הקומיקאי האפרו-אמריקאי ג'ראד קרמייקל להנחיית הטקס. בין היתר, בשל הרחבת מאגר המצביעים, גם שתיים מהכתבות שלנו לקחו חלק בהצבעות: נעמה רק ומבקרת הקולנוע של טיים אאוט, יעל שוב (שגם כתבה לנו על השינוי של הטקס וצירופה להצבעות).

אם כך נותר רק לראות אם השינויים – כנים או מאולצים – באמת יצרו טקס ובחירות שמתאים ל-2023, או ששוב כולם יתאכזבו מהתוצאות. הטקס שיתקים הערב יהיה ה-80 במספר, אבל בעיקר קריטי מאוד להמשך קיומו וחזרתו לרלוונטיות. בין המועמדים הבולטים אפשר לציין את הסרט "רוחות אינישרין" שמוביל בכמות המועמדויות, "הכול בכל מקום בבת אחת" שנמצא מעט אחריו בספירה ואת "הפייבלמנים" שמועמד למספר פרסים משמעותים.

בנוסף, אחת הקטגוריות המסקרנות היא פרס ההופעה הטובה ביותר בסרט קולנוע דרמטי, שם מועמד לפרס ברנדון פרייזר, שב-2018 סיפר כי הוטרד מינית על ידי מנכ"ל איגוד העיתונאים הזרים שאולי ואולי לא יעניקו לו פרס הערב. כך או כך, אין ספק שבכל הנוגע לטקסי פרסים, זה הולך להיות ערב דרמטי אפילו יותר מהרגיל.

טקס גלובוס הזהב, ישודר הלילה (בין שלישי לרביעי) בשידור חי החל מ-03:00, yes DRAMA. טקס ערוך ומתורגם ישודר מחר, 11.10, באותו הערוץ ב-21:35