מה רואים הלילה: זאת גיבורת העל שהעולם ומארוול צריכים עכשיו

"אקו" / "Echo" (צילום: יחסי ציבור/דיסני+)
"אקו" / "Echo" (צילום: יחסי ציבור/דיסני+)

"אקו" היא ניסיון מעניין של מארוול לייצר סדרה אלימה ומחוספסת סביב גיבורת על אלימה ומחוספסת שמתמודדת עם העבר האלים והמחוספס שלה. התוצאה היא סדרה דחוסה וקצבית (ואלימה ומחוספסת), שמחזירה אל המסך את הנבל הטלוויזיוני הכי אדיר בתולדות מארוול. וזאת התחלה טובה

הסיפור הוא פשוט: מארוול ממש צריכה להיט טלוויזיוני, אחרי רצף של סדרות חדשות פושרות, וקצת יורה לכל הכיוונים בניסיון להבין איזה ז'אנר יעבוד ואיזה סוג של גיבורי על העולם צריך עכשיו.

>> מה ראינו בלילה: 6 סדרות שהחזיקו אותנו ערות בשבוע שעבר

יכול להיות שהתשובה היא מאיה לופז, הלוא היא גיבורת העל אקו, שמגלמת השחקנית אלאקה קוקס, שכבר עשתה את אותו תפקיד בסדרת המארוול הבינונית "הוקאיי"). לופז/אקו היא גיבורת על מסוג אחר ו"אקו" היא סדרת גיבורי על מסוג אחר. זה כנראה מה שצריך עכשיו.

עם עונה קצרצרה של חמישה פרקים בלבד, "אקו" היא למעשה יותר מיני-סדרה, שאמורה לסלול את הדרך לקאמבק של גיבור העל דרדוויל בסדרה חדשה שתעלה בשנה הקרובה בכיכובו של צ'רלי קוקס (שגילם אותו, כזכור, בהצלחה רבה בסדרה שרצה במשך שתי עונות בנטפליקס לפני שדיסני רכשה את מותג הקומיקס על כל נכסיו הרבים). אבל זה לא הופך אותה לפרומו מנופח. להפך. זו אחת הסדרות הכי קצביות, מהודקות ועתירות אקשן שיצאו מאולפני מארוול בשנים האחרונות, ואין בה הרבה שניות לנשום.

מאיה לופז גדלה כבת טיפוחיו של הנבל המדהים קינגפין/ווילסון פיסק, אחד הנבלים האדירים בתולדות העיבודים הטלוויזיוניים של מארוול, תפקיד אליו חוזר השחקן האדיר וינסנט ד'ונופריו בהנאה רבה. היא גם ניהלה את אחת מכנופיות הפשע שלו עד שערקה משורותיו כשגילתה שהוא זה שהרג את אביה, והתפטרה באמצעות יריה בפרצופו של קינגפין. כוח העל שלה בסדרה שונה מזה שנתנו לה יוצרי הקומיקס שבו הופיעה – שם הייתה יכולה לחקות כל תנועה ויכולת של מי שעומד מולה – ונחשף רק בפרק האחרון של העונה. אבל כוח העל האמיתי שלה הוא שהיא לוחמת שעלתה מאשפתות עם מטען רגשי שיכול להספיק לשלושה סרטים זוכי אוסקר.

הבאזז סביב הסדרה הבטיח את "הסדרה הכי אלימה בתולדות מארוול", והפרק הראשון לגמרי מקיים, יש מכות והרבה מהן, יש אקשן אגרסיבי וריאליסטי שלא ראינו כמותו בעולמות האלה, ונותר רק לראות עוד ארבעה פרקים כדי להבין אם זה טוב או רע. כך או כך ברור שמארוול בודקת כאן אם אולי משהו קצת יותר מחוספס, אורבני ואדג'י, עם גיבורת על מורכבת ומופרעת, יכול פתאום לעבוד. ביממה הראשונה לעלייתה התפרסמו לא מעט ביקורות לפיהן לא הכל אבוד ביקום של מארוול, ונראה שגם תגובות הצופים ברשתות החברתיות טובות, אז נחזיק אצבעות. לא תזיק לנו גיבורת על כזאת.
>> "אקו", עונה ראשונה 5 פרקים, עכשיו בדיסני+