מה ראינו בלילה: 6 סדרות חדשות שהחזיקו אותנו ערות השבוע

"האחים סאן" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
"האחים סאן" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

מלכת אמנויות הלחימה הלוהטת חזרה לחיינו, שתי סדרות ישראליות קווצ'צ'ו לנו את הלב, ובילינו יפה גם בעתיד ובסוף העולם. כן, שוב עבר עלינו שבוע גדוש ביותר מדי טלוויזיה - ואנחנו כרגיל כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא תבזבזו זמן בחיפושים (כדי שתוכלו לבזבז אותו בבהיה)

מדי ערב אנחנו מפרסמים כאן באתר "טיים אאוט" את המלצת הצפייה הלילית שלנו. מראש אנחנו לא מכוונים גבוה: דברים שאפשר לצפות בהם בלילה בלי לשרוף את המוח במנת יתר של טפשת – את זה אתם יכולים לעשות לבד – גם אם אינם יצירות מופת על-זמניות. ההמלצות מבוססות לפעמים על צפייה בפרקים בודדים שמראים פוטנציאל, אבל אתם בהחלט מוזמנים להתלונן עלינו להנהלה אם לא אהבתם את אחת ההמלצות. לכבוד תחילת השבוע ולנוחותכן אנחנו מקבצים את כל ההמלצות במקום אחד לטובת הלילות המתים בשבוע שלפנינו, מדורגות על פי מידת התעופה שלנו עליהן.

>> המצעד השנתי: 20 הסדרות הכי טובות ב-2023
>> המצעד החודשי: 20 הסדרות הכי טובות בטלוויזיה כרגע

1. האחים סאן // נטפליקס

מישל יאו האדירה כבר הראתה לנו לאורך ארבעה עשורים מה בדיוק היא שווה, אבל אחרי הזכייה שלה באוסקר על "הכל בכל מקום בבת אחת", כולם רוצים חתיכה מהשחקנית המלזית הנהדרת ומלכת הכוריאוגרפיה של אמנויות הלחימה. בנטפליקס תפרו עבורה את קומדיית האקשן הזאת על מהגרת שחייה עם בנה הצעיר את החיים הטובים בקליפורניה, עד שחיי הגנגסטרים מהם ברחה מגיעים לרדוף אחריה ומתחילים סיקוונסים נהדרים של מכות ופיצוצים. זה לא באמת משנה כי אנחנו נראה כל דבר שמישל יאו מככבת בו, אבל לפחות על פי הפרק הראשון זה נראה כמו כיף גדול. ולא יזיק לנו כיף גדול.

2. מחוברים: פרק מלחמה // HOT

ידענו שזה יגיע וחשבנו שאנחנו מוכנים נפשית, אבל פרק המלחמה של "מחוברים" פירק אותנו. דווקא הפורמט המציצני הזה, שיצא לדרך לפני 15 שנה כהברקת ענק שהקדימה את זמנה, והפך עם השנים מעט לעוס ומתלהב מדי מהסלבז שלו, הצליח לחבר אותנו מחדש אל הבוקר הנורא של השביעי באוקטובר, באופן הכי נא ומטלטל שאפשר, ואם מישהו הדחיק בזמן שחלף מאז את גודל הקטסטרופה והמחדל – זאת גם קריאת השכמה נחוצה. שלושה חודשים אנחנו מנסים להתגבר על הטראומה ולחזור לחיים, אבל הפרק הזה יוכיח לכם שבעצם אנחנו עדיין עמוק בתוכה וכמו שאמר איש מוזר אחד, אלה החיים שלנו עכשיו.

3. הטבח // yes

כל כך אהבנו את העונה הראשונה של "הטַבָּח" (כן, צריך לנקד עכשיו), וכל כך חיכינו לעונה השנייה, שהיה די מלחיץ להיתקל בפרק הפתיחה הפרולוגי המשונה שלה, שנועד כנראה להכניס לסדרה גם את מי שלא צפו בעונה הקודמת. החדשות הטובות הן שהחל מהפרק השני, אנחנו מקבלים בחזרה את הסדרה המצוינת שאהבנו, עם גל תורן וגורי אלפי במיטבם כצמד השפים שבמרכז העלילה, ועם הצילום הנהדר ורגעי הסאבטקסט היפים והדיוק בכל הקשור לייצוג עולם המסעדנות התל אביבי. פשוט תענוג. וכמו שאפשר לקרוא בביקורת של לירון רודיק, כמה טוב שהיא חזרה.

4. מחזור 2009 // דיסני+

"מחזור 2009" אף פעם לא החליטה אם היא סדרת FBI שעוקבת בעבר, בהווה ובעתיד אחרי כיתה בלתי שגרתית של סוכנים חדשים, או שהיא סדרת מד"ב על השימוש באינטליגנציה מלאכותית למניעת פשע שמתרחשת בעבר, בהווה ובעתיד. בסוף היא קצת מזה וקצת מזה ולא מספיק משניהם, וגם הביקורות והצופים בארצות הברית לא יצאו מכליהם כשהסדרה שודרה שם בערוץ FX במאי 2023, אבל יש כאן בתוך הסבך גם דרמת מתח אפקטיבית ליהנות ממנה ויש את קייט מארה וזה עשוי להספיק.

 

5. קרול וסוף העולם // נטפליקס

רגע לפני שהמדור "מה רואים הלילה" יצא לפגרת השנה החדשה שלו, המלצנו לכם על הנס הקטן והמונפש הזה, דרמה קומית מרירה ומתוקה על רווקה מזדקנת שסובלת מדיכאון, כשהעלילה מתמקדת בעובדה שמטאור יפגע בכדור הארץ בעוד שבעה חודשים וכל אזרחי העולם – חוץ מקרול – חוגגים את סופו באורגיה של התפרעויות, התמסטלויות, סקס והגשמה עצמית. כי קרול בדיכאון ואין לה מה להגשים והיא פשוט מרחפת בעולם חסרת מטרה. וזה מה שמציל אותה. אם סוף העולם באמת יגיע זה כנראה יראה ככה.

6. הטעות כולה שלך // נטפליקס

הרומן הלוהט בין הסופר המצליח הארלן קובן ובין ענקית הסטרימינג נטפליקס, ממשיך לנפק תוצרים בקצב, וזאת כבר הסדרה השמינית שבוקעת מהשת"פ המצליח הזה. הקאסט המצוין של "הטעות כולה שלך" – מישל קיגן, סוג של מאמי לאומית באנגליה בזכות תפקידה באופרת הסבון "קורוניישן סטריט"; ג'ואנה לאמלי הנהדרת ("פשוט נהדרת") וריצ'רד ארמיטג' המקריפ ("ההוביט") – מצליח להוסיף מטען רגשי בלתי מבוטל לעלילה האפקטיבית כתמיד, מה שמרים אותה טיפה מעל רמת ה"ספר טיסה" שהעולם אוהב כל כך לקבל מקובן, קצת והסדרה היא בכל זאת קצת יותר מדרמת מתח מרובת טוויסטים. כך או כך, לגמרי אפשר ליהנות בלי לחשוב הרבה. וזה מה שרצינו.