מה רואים הלילה: נטפליקס מצאה את השידוך המושלם שלה. והוא רוצח

הארלן קובן ונטפליקס זה שידוך משמיים. "הטעות כולה שלך" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
הארלן קובן ונטפליקס זה שידוך משמיים. "הטעות כולה שלך" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

החיבור הכמעט מטאפיזי בין ספרי המתח רבי המכר של הארלן קובן ובין נטפליקס חובק צאצא שמיני מוצלח: סדרת המתח "הטעות כולה שלך" כובשת את פסגת מצעד הסדרות הנצפות ביותר מסביב לעולם ואפילו מצליחה להיות קצת יותר מסתם עלילה אפקטיבית ומרובת טוויסטים. זאת כנראה אלכימיה

כשבנטפליקס הכריזו שהם הולכים לשפוך זיליונתלפים דולר על הסופר הארלן קובן כדי להקים פס יצור של סדרות מספריו רבי המכר, רבים הרימו גבה. מאז כבר יצאו מהשידוך הזה שבע סדרות מתח אפקטיביות ומצליחות שהורידו בחזרה את כל הגבות המורמות כל כך נמוך שעכשיו הן שפם. ביום הראשון של השנה החדשה, כלומר אתמול, עלתה בנטפליקס "הטעות כולה שלך", המבוססת על ספרו של קובן "Fool Me Once", ואם לסמוך על מצעדי הצפייה של ענקית הסטרימינג – מסתמן כי השמחה רבה.

>> המצעד השנתי: 20 הסדרות הכי טובות ב-2023
>> המצעד החודשי: 20 הסדרות הכי טובות בטלוויזיה כרגע

"הטעות כולה שלך" העיפה מפסגת הסדרות הנצפות ביותר בנטפליקס את "ברלין" – הספין-אוף של "בית הנייר" – במרבית מדינות העולם המערבי (בישראל היא כרגע במקום השני), כשההפתעה הגדולה היא הבאזז שמייצרת הסדרה ברשתות החברתיות. התוצרים הקודמים של החיבור קובן-נטפליקס אמנם נחשבו להצלחות מבחינת רשת הסטרימינג, אך לא עוררו התפעלות עצומה בקרב המבקרים ושוכני הרשתות. גם הפעם המבקרים חמוצים ("הסיבולת לסדרה תלויה לחלוטין ביכולת לכבות את המוח ולתת להתרחשות לשטוף אותך", כתבו באינדיפנדנט הבריטי), אבל הפעם הצופים והצופות עפים ממש.

העלילות של קובן תמיד עתירות טוויסטים, אבל בשמונת הפרקים של "הטעות כולה שלך" הם אינטנסיביים ורבים במיוחד, ובזכות קאסט מצוין שכולל את מישל קיגן, סוג של מאמי לאומית באנגליה בזכות תפקידה באופרת הסבון "קורוניישן סטריט", כמו גם את ג'ואנה לאמלי הנהדרת ("פשוט נהדרת") ואת ריצ'רד ארמיטג' המקריפ ("ההוביט"), שמצליחים להוסיף מטען רגשי בלתי מבוטל לעלילת המתח האפקטיבית כתמיד, מה שמרים אותה טיפה מעל רמת ה"ספר טיסה" שהעולם אוהב כל כך לקבל מקובן.

אז יצירת מופת זו כמובן לא, אבל בלילות האלה שאין לכם מה לראות, וכל מה שמתחשק לכם זה איזו דרמה מותחת אך לא מבעיתה, לא מתוחכמת יותר מדי ולא יותר מדי טראשית ומטופשת, ובמבטא בריטי אם אפשר, זאת בחירה לא רעה כלל. ובואו נודה בזה רק בינינו – רוב הלילות הם כאלה שאין לכם מה לראות. אז בואו. נו בואו.
>> "הטעות כולה שלך" // Fool Me Once // שמונה פרקים, עכשיו בנטפליקס