מה רואים הלילה: הכנה מזורזת לסרט הקרוב של כריסטופר נולאן

יהיה פיצוץ. "אופנהיימר: הסיפור האמיתי". צילום: פוסטר הסרט
יהיה פיצוץ. "אופנהיימר: הסיפור האמיתי". צילום: פוסטר הסרט

בעוד שבוע וקצת צפוי לצאת הסרט החדש של הבימאי המהולל, שיעסוק בסיפורו של אבי הפצצה האטומית, רוברט אופנהיימר. רגע לפני צוללים ליצירה הדרמטית של נולאן, אולי כדאי לצפות בסרט הדוקו החדש הזה שגולל את סיפורו של האדם שהמציא את הפצצה שעדיין מאיימת על האנושות (ואף מילה על איראן)

ביום חמישי הבא, ה-20.7, הולך לצאת אחד הסרטים המדוברים של השנה, בכיכובה של פצצה. סורי "ברבי", הפעם זו לא את – "אופנהיימר", סרטו המצופה של אחד האוטרים האחרונים כריסטופר נולאן, צפות להכות במסכי הקולנוע בעוצמה של פצצת אטום, ולהכות גלים מניו מקסיקו ועד להירושימה. מעבר לבחירה המסקרנת לשים במרכז את אבי הפצצה האטומית, רוברט אופנהיימר, נולאן בחר לייצר את הסרט ללא CGI, עם אפקטים מיוחדים פרקטיים לגמרי, בשיטות שטרם נראו בעולם הקולנוע. פייר, אנחנו לא יכולים לחכות כבר כדי לראות מה המשוגע הקולנועי הזה עשה הפעם.

כנראה בגלל שאנחנו לא היחידים שמחכים על קצה המושב, ב-yes הביאו לשידור סרט דוקומנטרי חדש מבית NBC שסוקר את חייו של האדם שיעמוד במרכז סרטו של נולאן – "אופנהיימר: הסיפור האמיתי" (To End All War: Oppenheimer & the Atomic Bomb). הסרט התיעודי עוקב אחר חייו של המדען המבריק החל מילדותו בסביבת עשירי ניו יורק, ומשרטט את סיפורו של היהודי-אמריקאי הבלתי אלים בעליל שיצר את הנשק הכי אכזרי ומסוכן שהאנושות ראתה.

אחת השאלות המרכזיות שהסרט סוקר – ויש להניח שגם עומדת במרכז סרטו של נולאן – היא איך מרגיש אדם אחרי שיצר נשק להשמדה אנשית שאשכרה שומש עבור מטרה זו. ואופנהיימר היה נער הפוסטר של החרטה – מי שבילה מחצית מחייו ביצירת פצצה שמטרתה להשמיד את המלחמות מצא את עצמו מבלה את שארית חייו בחרטה על הפצצה שמאיימת להשמיד את כל האנושות. סדרה של מדענים, מומחי אטום וגם כריסטופר נולאן עצמו מתראיינים לסרט, ומנסים להסביר את דמותו הסתורה והמרתקת של האיש מאחורי הפצצה. הכנה טובה לפיצוץ שיפיל עלינו נולאן.

"אופנהיימר: הסיפור האמיתי" זמין בשירות ה-VOD של yes, וישודר הערב (ב') ב-22:00 בyes דוקו