מה רואים הלילה: דרמת פשע מעולה ועוד ניצחון לאפל TV+

טארון אגרטון ופול וולטר האוזר ב"בלאק בירד" (צילום: יחסי ציבור/אפל טי.וי+)
טארון אגרטון ופול וולטר האוזר ב"בלאק בירד" (צילום: יחסי ציבור/אפל טי.וי+)

שירות הסטרימינג של אפל TV+ ממשיך לייצר תוכן סופר-איכותי בקצב מסחרר, כשהפעם זאת דרמת פשע שייצר סופר המתח המצוין דניס ליהאן עם קאסט מהודק של כוכבים בעבר ובעתיד, וכמובן שהיא גם מבוססת על סיפור אמיתי מסמר שיער. ככה עושים טלוויזיה עכשיו

מסתמנת מגמה: סדרות המקור של אפל TV+ פשוט מעולות. כמעט ואין פספוסים בשנה האחרונה. בניגוד למרבית שירותי הסטרימינג שמעוניינים לראות שורת רווח ברורה, אפל TV+ היא יותר פרויקט ראווה של יצרנית האייפון והאייפד. עם פחות מ-20 מיליון מנויים בארצות הברית וחוסר נכונות מוחלט לספק נתוני צפייה לתקשורת, שירות הסטרימינג של ענקית הטק מקליפורניה בעיקר רוצה לחזק את התדמית האיכותית שלה ולהיות במה ליוצרים בעלי חזון ברמה של HBO. וכל עוד התוצאה היא סדרות כמו "ציפור שחורה", לא יכולות להיות לנו טענות.

>> בשבוע שעבר ראינו בלילה מותחן אקשן הוליוודי שהתחפש לסדרת טלוויזיה

במרכז הסדרה סיפורו האמיתי של ג'יימס קין, צעיר מוצלח ומצליח שהסתבך בפשע, קיבל עשר שנות מאסר וקיבל גם אופציה ב': לעבור לכלא אחר וקשוח יותר, להתיידד עם רוצח סדרתי, לחלוב ממנו מידע על קורבנותיו ולהשתחרר מוקדם יותר. הוא פירסם רומן אוטוביוגרפי, ואפל TV+ גייסה את סופר המתח המצליח דניס ליהאן, בן טיפוחיו של דיוויד סיימון מ"הסמויה", כדי שיהפוך אותו לסדרת טלוויזיה בת שישה פרקים. שני הראשונים עלו בשישי האחרון וארבעת הנותרים ישודרו מדי שבוע, והם מציגים בדיוק את הרמה המאוד גבוהה שאפל כנראה שואפת אליה.

הקאסט המושלם – שכולל את ריי ליוטה ז"ל בתפקיד אחרון מעולה ואת גרג קיניר שעובד תמיד – מציג בעיקר את טארון אגרטון, הכישרון הבריטי העולה (שספק אם תזהו מ"רוקטמן" הביוגרפי על אלטון ג'ון) בתצוגת משחק שמסתמנת כמעולה במיוחד בתפקיד הראשי, ולצדו את פול וולטר האוזר בהופעה משכנעת ומקפיאת דם כרוצח הסדרתי הנאלח לארי הול. צמד פרקי הבכורה מציגים רמת הפקה גבוהה ביותר ואיכויות דרמטיות שלא מוצאים הרבה בדרמות פשע. בקיצור, שוב כיף למי שמנוי.

>> "ציפור שחורה / Black Bird", שישה פרקים, אפל TV+