מה רואים הלילה: הסדרה שתשכך לכם כאבים, ואז תכאיב יותר

חבורת קופים. "אימפריית הכאב". צילום: נטפליקס
חבורת קופים. "אימפריית הכאב". צילום: נטפליקס

ברשת הסטרימינג נטפליקס החליטו לתקוף ישירות את אחד הנושאים הכי מעוררי מחלוקת באמריקה, ולייצר מיני סדרה על משבר האופיואידים עם קאסט מהחלומות (התגעגענו, מתיו ברודריק) ומשפחה אכזרית אחת במרכז. מוכנים לקצת כאב?

10 באוגוסט 2023

בואו לרגע נגיד ואתם, סתם ככה טפו טפו טפוחס וחלילה, נוקעים רגל כמו איזה חבר מערכת שלנו, שאולי כותב עכשיו את מילים אלה ממש. סתם ככה, תיאורטית. אם אתם נפצעים כך בישראל, סביר להניח שתסתפקו בביקור רופא וכמה אופטלגינים. אולי משהו קצת יותר קשוח. אבל אם דבר כזה היה קורה בארה"ב של עשרים השנים האחרונות, כנראה שהייתם נמצאים בפתחו של חור ארנב התמכרותי מסוכן. ככה זה שם, כל אחד יכול להתארגן על אופיואידים. ולא מעט מומחים מצביעים על משפחה אחת בתור האשמה.

"אימפריית הכאב", המיני סדרה של נטפליקס שעלתה היום, עוסקת בדיוק בזה – איך החל משבר האופיואידים המזעזע, מה עושים (או יותר נכון, מה לא עושים) כדי לטפל בו, ואיך משפחת סאקלר עשה מזה הון עתק ביודעם על הנזקים, דרך חברת פרדו פארמה, יצרנית אוקסיקודון, משכך כאבים פופולרי מדי. הסדרה מבוססת, בין היתר, על מאמר מניו יורקר בשם "המשפחה שבנתה אימפריה של כאב" – היי, בטח משם לקחו את השם! – והולך להציג את משפחת סאקלר במלוא נבזיותם.

אם הסיפור הזה נשמע לכם קצת מוכר, יכול מאוד להיות שכבר צפיתם בסדרה "דופסיק", עם מייקל קיטון ופיטר סארסגארד, שעסקה באותו הנושא, ואף הציגה חלק מחברי משפחת סאקלר – אבל להם אין את מתיו ברודריק בתפקיד ראש המשפחה ריצ'ארד, או את אוזו אדובה בתפקיד החוקרת שמנסה למצוא אשמים. בנטפליקס מבטיחים להתמקד יותר בתפקיד המשפחה, וגם להציג את החלק הבידורי – עד כמה שאפשר לקרוא לו כך – של עסקי משככי הכאבים. כן, הם מדברים על דוגמניות הכדורים היפות שנהגו לשכנע רופאים לרשום לחולים תרופות ממכרות ומסכנות חיים. נכון שכיף?
"אימפריית הכאב", עכשיו בנטפליקס