מה רואים הלילה: הדובי הכי שבור בתולדות הקולנוע חוזר אל המסך

בחזרה לימי בית הספר. "טד" (צילום: יחסי ציבור/פיקוק)
בחזרה לימי בית הספר. "טד" (צילום: יחסי ציבור/פיקוק)

ב-2012 זאת הייתה סנסציה: "טד", סרט פרוע למבוגרים על בובת דובי שמתעוררת לחיים והופכת לחברו הסטלן ביותר של הבעלים שלה, כשביחד הם מסרבים להתבגר ומכניסים יותר מחצי מיליארד דולר בקופות. עכשיו היא חוזרת כסדרת פריקוול שמתרחשת בניינטיז בימי התיכון שלהם. תביאו שאכטה

בשנת 2012 סת' מקפרלן היה אחד האנשים הכי מצחיקים ביקום, ההצלחה של "איש משפחה", "אבא אמריקאי" ו"קליבלנד" הפכה אותו לאחד השמות החמים בהוליווד, וסרט הבכורה שלו בקולנוע, "ted", הפך להפתעת השנה בקופות כשהכניס כ-638 מיליון דולר על תקציב הפקה של 50 מיליון דולר. זאת הייתה הפתעה במיוחד כי גיבור הסרט היה דובי, בובת טדי בר בשם "טד". וזה לא היה סרט לילדים. בכלל לא. ממש לא.

>> מה ראינו בלילה: 6 סדרות שהחזיקו אותנו ערות בשבוע שעבר

כי טד הוא דובי שאוהב לעשן וויד, לשתות אלכוהול, לנבל את הפה ולומר תמיד את הדבר הלא נכון בזמן הלא נכון, באופן שהיה חדשני ונועז למדי ב-2012 ולא התיישן טוב במיוחד. ולכן מוזר ומעניין לראות את "טד" חוזרת בשירות הסטרימינג פיקוק כסדרת טלוויזיה שהיא פריקוול למאורעות הסרט הראשון, והופכת את קומדיית הסטלנים של העשור הקודם לקומדיית תיכונים שמתרחשת בניינטיז וטובלת בנוסטלגיה לעשור האוטופי ההוא.

בסרט שובר הקופות, למי שפספס, טד הוא בובת דובי גדולה שנעורה לחיים כשהילד הבודד והחנון שמקבל אותה מתנה לכריסמס, ג'ון ברנט, מביע משאלת כוכב נופל שתהפוך את הבובה לחבר הכי טוב שלו. 20 שנים אחר כך טד וג'ון (מארק וולברג באחד מתפקידיו הטובים ביותר), הם צמד סטלנים לוזרים שמפריעים אחד לשני להתבגר, והבובה עם הפה המלוכלך והמשיכה העזה לבלאגנים היא אחת הדמויות הקולנועיות המרעננות של העשור. אלא שאז הגיע סרט המשך גרוע ממש שקבר את הפרנצ'ייז.

אבל בהוליווד של ימינו פרנצ'ייזים אינם מתים, רק מחכים שיעבור מספיק זמן כדי שאפשר יהיה לנסות עוד רימייק, והקאמבק של "טד" אל המסכים נראה בפרק הראשון לא רע בכלל. יותר מכל, הוא באמת נראה כמו קומדיית תיכונים שהגיעה מהניינטיז, במובן הטוב של המונח. הקאסט הנוצץ של הסרט הראשון בסדרה – עם אלכס בורסטיין, מילה קוניס, רייאן ריינולדס וג'ואל מקהייל – לא נמצא כאן מן הסתם, ואת ג'ון הצעיר מגלם בחמידות מקס ברקהולדר, שהיה ילד פלא הוליוודי בתחילת האלף והתגלה על ידי מקפרלן כשעשה אודישן כדי לדבב דמויות ב"איש משפחה", והכימיה ביניהם ניכרת.

לא ברור בשלב זה אם "טד" רוצה לקרוץ לקהל הבומרים שהיו תיכוניסטים בניינטיז, או לקרוץ דווקא לקהל זילניאלי צעיר שאוהב את הניינטיז שלו בקטע אירוני, אבל סטלנים מכל הגילאים יהנו כנראה. אם זה יעבוד, סטלני כל העולם הרוויחו. ואם לא? הם במילא לא יזכרו כלום ואפשר יהיה לעשות ריבוט חדש בעוד עשור.
>> "טד", עונה ראשונה, 8 פרקים עכשיו ב-yes VOD