מה רואים הלילה: בסיפור הזה יש הכל. גבורה, תהילה, אכזבה וגרזן

הכתובת הייתה על ה... ובכן, על הכינוי שלו. "הטרמפיסט עם הגרזן"
הכתובת הייתה על ה... ובכן, על הכינוי שלו. "הטרמפיסט עם הגרזן"

זה הסיפור הכי נטפליקס בעולם: גבר צעיר ומעורער הופך לגיבור במקרה אחרי ש(כנראה) עוצר מסע הרג - ולתופעה ויראלית שמביאה אותו עד התוכנית של ג'ימי קימל, רק בשביל להסתבך שלושה חודשים לאחר מכן בפרשת רצח ששולחת אותו למאסר עולם. איך לא עשו את הדוקו-פשע הזה הרבה קודם?

תסמכו על נטפליקס שידעו לבנות את הדוקו-פשע הבא שלהם בדיוק מהחומרים מהם עשויה תהילה ויראלית. ענקית הסטרימינג אולי טועה ומועדת לא מעט עם התכנים המקוריים שלה, אבל מה שבטוח הוא שהיא עדיין יודעת איך לעשות המון רעש עם סיפורי טרו קריים, אחד מהז'אנרים שהיו הכי מזוהים איתה לאורך השנים. רק שבשנים האחרונות יש לנו פחות "Making a Murderer" והרבה יותר "טייגר קינג", כלומר – פיצחו את האטום שהוא הדוקו-פשע-ריאליטי-טראש, "הג'ינקס" פינת ג'רי ספרינגר. והפעם, כבר מהכותרת ברור שהם לא באו להתאמץ: הכירו את "טרמפיסט עם גרזן", לגמרי שם של סרט אימה סוג ג', רק מה לעשות, אמיתי לגמרי.

הסיפור של "הטרמפיסט עם הגרזן", שאשכרה היה גיבור ויראלי לרגע קט ב-2013 – ימים תמימים יותר בכל מה שנוגע לויראליות – הוא קצת סבוך (מדובר בסיפור שדווח בהרחבה בזמנו ולכן נספר אותו מהתחלה ועד הסוף, כולל הטוויסט-לכאורה, אבל אם אתם רואים בכך ספוילר לסדרה – לכו לקרוא משהו אחר). נווד/הומלס אמריקאי בשם קאי תפס טרמפ עם גבר מבוגר, שלדבריו הציג את עצמו בתור "ישו הנוצרי", התוודה בפניו באונס שביצע, ובהמשך – בזמן שקאי עדיין על הרכב – דרס בכוונה הולך רגל ואז תקף אנשים שניסו לסייע לו. קאי התעשת, תפס גרזן שהיה ברכב (של הנהג) והכה אותו באמצעותו, מה שאיפשר לרשויות להגיע ולעצור אותו. קאי, שכנראה מנע המשך של מסע קטל, הפך לגיבור – לא רק בגלל המעשים שלו, אלא בגלל ראיון לתחנת חדשות מקומית, בין היתר בגלל הדיבור ההיפי-סטלני-קליפורני שלו.

כמובן שהראיון הזה הפך לויראלי בטירוף, הביא את קאי לאירוח אצל ג'ימי קימל (ככל הנראה האורח ההומלס היחיד שאי פעם היה בתוכנית של קימל) והביא לו הצעות להשתתף בריאליטי, אלא מה. החלום האמריקאי. רק שהסיפור של קאי לקח תפנית אפלה, ומהר: לאחר שנעלם מהרדאר הויראלי והוחלף באיזה ברווז שאוכל עוגה או חתול שהולך מצחיק, הוא צץ שוב אחרי שלושה חודשים… בתור האשם ברצח של גבר בן 73 מניו ג'רזי. קאי טען להגנתו שהגבר תקף אותו מינית ושהיה מדובר בהגנה עצמית, אבל זה לא עזר – הוא נשלח לעונש מאסר של 57 שנים.

אז הסיפור הזה הפך לסוג של מעשייה על גיבורים ויראליים שאנחנו מייצרים בשניה בלי לבדוק מי הם ומה הם, או אולי לסיפור על בחור צעיר לא יציב שקיבל הרבה יותר מדי תשומת לב בזמן יותר מדי קצר וזה שיבש אותו עוד יותר. או שאולי זה באמת סיפור על רצח בהגנה עצמית? או כל דבר אחר? לנטפליקס יש שעה וחצי לענות יחד איתכם על השאלה הזאת היום בערב.

"הטרמפיסט עם הגרזן", עכשיו בנטפליקס