מה רואים הלילה: הקומדיה הכי אהובה באמריקה שאתם לא רואים

בחזרה לבית הספר. "אבוט אלמנטרי". צילום: יח"צ
בחזרה לבית הספר. "אבוט אלמנטרי". צילום: יח"צ

אמרנו לכם בעבר ונגיד לכם שוב עד שתקשיבו – משום מה הקמודיה הכי מחממת לב של התקופה ממש התפספסה בישראל. העונה החדשה שלה היא הזדמנות לקפוץ על עגלת בית הספר אבוט, שכנראה תקרטע כי חסר לה גלגל. זו עדיין הולכת להיות חתיכת נסיעה מהנה

12 בפברואר 2024

זה כמעט מצחיק עד כמה "אבוט אלמנטרי" זוכה להתעלמות בישראל, למרות ההצלחה העצומה שלה ברשתות הברודקאסט האמריקאיות. אולי זה כי היא סדרה הולסומית שמרגישה (גם אם היא בהחלט לא) כמו קומדיה לילדים. אולי זה כי לקח המון זמן עד שהיתה זמינה באופן מסודר בארץ, וגם כשנחתה היא הגיע לשירות העוד-לא-מספיק-נפוץ של דיסני+. כך או כך, זה פספוס ענק, וניסינו לספר לכם את זה עוד בעונות הקודמות.

>> בכאן 11 עוד מנסים להבין איך עושים טלוויזיה שפויה בעת מלחמה

כך, למשל, כתבה על העונה השניה של הסדרה מבקרת הקולנוע שלנו יעל שוב, שכל כך התאהבה בה עד שהחליטה לעבור לטלוויזיה (לפחות באופן זמני): "כשהתחלתי לצפות בסדרה לא ידעתי עליה דבר. כבר בפרק הראשון התרשמתי שהשחקנית העגלגלה ונמוכת הקומה המגלמת את ג'אנין טיגס, המורה עתירת הרצון הטוב עם הטעם הרע בבגדים, מקסימה במיוחד. רק אחר כך גיליתי שקווינטה ברונסון היא גם היוצרת עתירת ההומור העצמי של הסדרה, וזה היה גילוי משמח. ברונסון, שביססה את הסדרה על חוויותיה של אמה כמורה במערכת החינוך הציבורית, אימצה את תבנית המוקומנטרי המוכרת מ"המשרד", אך מילאה אותה בדמויות שמנסות להיטיב עם העולם. זאת לא סדרה של צחוקים גדולים, אלא של חיוכים וסימפטיה, והתאהבתי בכל אחת ואחת מהדמויות, ובשחקנים הנהדרים שמגלמים אותן".

וזה בעצם לב העניין. בעידן הטלוויזיה הנוכחי עדיין עסוקים בעייקר בלנסות ליצור "איוונט", להיט, או לפחות סדרה שכולם ידברו על הטוויסט שלה – בעוד "אבוט אלמנטרי" פשוט מייצרת דמויות שקל להתאהב בהם, וחוויית צפייה ביתית חמימה, כזו שכיף לחזור אליה בסוף יום. עונתה השלישית, שעלתה ברשת ABC עם פרק כפול בשבוע שעבר, עוד לא הגיעה לדיסני+ בארץ, אבל זו בהחלט הזדמנות להשלים את שתי העונות הראשונות לפני שתגיע, ולהתחיל התחמם.
"אבוט אלמנטרי", עונה 3, פרק ראשון ושני ב-ABC, בעתיד בדיסני+