ערב בלי חדשות: הנשים ששיגעו את עולם הכדורגל נחשפות בנטפליקס

אגדה שהייתה באמת. נבחרת ארה"ב בכדורגל נשים (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
אגדה שהייתה באמת. נבחרת ארה"ב בכדורגל נשים (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

סדרת הדוקו "Under Pressure" הייתה אמורה לחגוג מהכי קרוב שיש את זכייתה השלישית ברציפות של נבחרת הנשים בכדורגל של ארצות הברית באליפות העולם, אבל למציאות היו תוכניות אחרות ואלילות הכדורגל המוזהבות מאמריקה עפו כבר בשמינית הגמר. וזה, כמובן, הפך את הסדרה למעניינת הרבה יותר

זאת הייתה אמורה להיות סדרה של חגיגות ניצחון: נבחרת הנשים של ארצות הברית בכדורגל זכתה באליפות העולם ב-2015 וב-2019 ובחודש יולי האחרון הייתה אמורה לזכות בו בפעם השלישית ברציפות, הישג שאף נבחרת לא זכתה בו מעולם. בנטפליקס קיבלו כרטיס כניסה לחדר ההלבשה של הנבחרת, לקחו את צוות הדוקו של המגזין "טיים" ואת הבמאית זוכת האמי רבקה גיטליץ, והכל היה מוכן לתיעוד של אלילות הכדורגל המוזהבות של אמריקה. הכל חוץ מהמציאות.

מה שקרה בפועל – וזה לא באמת ספוילר – הוא שהנבחרת של גיבורות העל מארצות הברית הועפה מהטורניר כבר בשמינית הגמר על ידי ויקינגיות שוודיות חסונות. וזה, כמובן, הפך את הסדרה להרבה יותר מעניינת. "Under Pressure", ארבעה פרקים של תיעוד מהכי קרוב שיש, הפכה בזכות ההפסד ההוא למסמך מרתק על הלחץ ועל עומס הציפיות מספורטאים ברמה הגבוהה ביותר, כמו גם על המלחמה שמנהלות נשות הכדורגל בארצות הברית בנושאי שוויון זכויות עם עמיתיהן הגברים, והקרב שהן מנהלות על דעת הקהל. הכדורגלניות נחשפות גם ברגעיהן הקשים ביותר, ואי אפשר להוריד מהכנות הזאת את העיניים.

כדורגל נחשב בעבר לספורט של נערות קולג' בארצות הברית ויש לו שם מסורת נשית ארוכה ומפוארת, וזכייתה הכפולה של הנבחרת הלאומית בגביע העולמי הביאה את הענף לפופולריות חסרת תקדים. אבל האידיאולוגיה הפמיניסטית הגאה של חלק מהשחקניות – ובראשן הסופרסטארית הקווירית מייגן רפיניו – הפכו אותן גם למטרה נוחה עבור טראמפיסטים ואינסלים ולספורטאיות השנואות ביותר בארצות הברית, עד כדי התמוגגות מהדחתן. הסדרה הופקה גם בשיתוף פיפ"א, מה שאומר שיותר מדי סצנות שנויות במחלוקת לא תראו כאן, אבל את אחד הסיפורים הגדולים של השנה בספורט העולמי תוכלו לראות כאילו הייתם זבוב על הקיר. מי צריך יותר מזה במצבנו.
>> "Under Pressure", סדרת דוקו, 4 פרקים, עכשיו בנטפליקס