מה רואים הלילה: החלק האחרון סופי בהחלט של סדרת המופת הזו

צלצל פעם אחת אם אתה רוצה שמח. "סמוך על סול". צילום מסך/ AMC
צלצל פעם אחת אם אתה רוצה שמח. "סמוך על סול". צילום מסך/ AMC

ועכשיו עם הקובץ: סמוך על סול חוזרת לסיים את הסיפור עם החלק השני של העונה האחרונה, ואנחנו לא יכולים להיות יותר במתח. מי ימות? מי ישרוד? מי יעשה טעות כל כך חמורה עד שגורלו ישתנה? אלוהים אדירים נו כבר מתיייי הפרק? אה כן - הלילה

שבע שנים, חמש עונות, 57 פרקים ואינספור גופות, אנחנו סוף סוף מגיעים לישורת האחרונה. הסדרה שהוכיחה שפריקוול יכול להיות רעיון נפלא (ואף להתעלות על המקור) חוזרת לששת הפרקים האחרונים בהחלט ביותר סטופ נגענו באדום. זה קצת אכזרי לעצור שבע פרקים מפתיחת העונה השישית להפסקה של שבע שבועות, אבל גם אנחנו חייבים להודות שאחרי ההלם של הפרק השביעי – מבלי לספיילר – היינו צריכים את המנוחה הזו.

כשסמוך על סול הושקה, לא מעט אנשים הרימו גבה על עצם קיומה – חלק טענו שהיא רק תהרוס את הרקורד של "שובר שורות", חלק אמרו שהבחירה בסול (דמות קומית במובהק) היא טעות ודרשו פריקוול של ג'סי פינקמן וחלק פשוט לא אהבו את הקצב האפילו-יותר-איטי-מהמקור שלה, אבל עם רגע לפני סיומה, היא רק מוכיחה למה עד כמה מגיעה לה המקום הראשון ברשימת הסדרות הכי טובות עכשיו שלנו.

ולמרות שאנחנו לא כל כך אוהבים את הטריק החדש הזה של לקטוע עונה באמצע לצורך הפסקה מאולצת, הסבלנות שהורגלנו לה מאת סול בהחלט משתלמת. הפרק החדש, השמיני בעונה, שודר ביום שני האחרון בארה"ב ויעלה לשידור מתורגם בישראל הערב (ולנטפליקס מחר) וזכה לביקורות מצוינות, כמו גם לדירוג גולשים של 9.9(!) באתר IMDB – דירוג דומה לזה של הפרק האחרון לפני ההפסקה, שמי שראה אותו יודע שמציק את המספר. 10 זה לאלוהים, 9.9 זה לוינס גיליגאן. במילים אחרות, אנחנו כבר לא יכולים לחכות. הספירה האחרונה לאחור כבר החלה, ובעוד חודש וכלום, סוף סוף נקבל את הסיום הנכסף, למרות שתכלס – מי בכלל רוצה שזה יגמר?

הפרק השמיני של "סמוך על סול" זמין ב-VOD של yes, סלקום TV ו-HOT, וישודר בערוץ HOT HBO ב-21:15. החל ממחר זמין גם בנטפליקס