מה רואים הלילה: רצף קומדיה ישראלית, הלוואי שתהיה טובה

מי יצחיק אותנו יותר? סובייצקה. צילום: פיני סילוק
מי יצחיק אותנו יותר? סובייצקה. צילום: פיני סילוק

הערב קורה מאורע שלא התרחש לפחות מאז שתעשיית הטלוויזיה הישראלית עוד תיפקדה כמו שצריך - לא פחות משתי סדרות קומיות ישראליות חדשות עולות לאוויר, ואנחנו מתכוננים לערב צפייה שבתקווה יהיה מצחיק. בכל זאת, במצבנו הנוכחי קשה לדעת

13 באוגוסט 2023

תעשיית הטלוויזיה המקומית ידעה ימים טובים יותר, ובידעה ימים טובים יותר אנחנו מתכוונים לא תחת גיליוטנה פוליטית שהשר קרעי מנפנף מעל לראשה. ויש להודות, זה לא שבלעדיו המצב היה מזהיר – הכספים שמוציאים על תוכנות מקור נמצאים בצלילה מתמדת ולאף רשות לא באמת אכפת, ערוצי הברודקאסט ברובם מעדיפים תוכן זול וחסר מחשבה מאגפי הריאליטי והאקטואליה, וליוצרים ישראלים יש פחות ופחות מקום לעשות לנו טוב, ובטח שלא לעשות לנו כיף. לכן מרגש אותנו לראות ערב נדיר כזה, בו עולות בבכורה לא פחות משתי תוכניות קומדיות חדשות.

הראשון היא הדרמה-הקומית (נו בסדר, בכל זאת אנחנו בישראל אז חייבים דרמה) של כאן 11, "סובייצקה", שמתיימרת להביא את קולם של בני הדור השני לעלייה מברית המועצות לשעבר. הסדרה עוקבת אחרי ענת, סטודנטית צעירה ובת למשפחת עולים, שבכלל מעדיפה להיתפס כ"ישראלית", אבל לנצח מתוייגת כ"רוסיה". אירוע ויראלי אחד הופך אותה בעל כורחה לקול של בני העלייה אונליין – סובייצקה. סוזנה פפיאן הנהדרת בתפקיד ראשי, ומגוון רחב של שחקנים יוצאי ברית המועצות לשעבר מככבים, וטוב שכך, כי למה שלא לנצל את המיטב של תיאטרון גשר? חוץ מזה, הנושא בהחלט מעניין ורלוונטי, ועם הרקורד של כאן 11 יש פה פוטנציאל לא מבוטל.

מנגד, בערוץ המסחרי של רשת 13, תעלה הסדרה "יניב". כן, פשוט ככה. "יניב". מיד אחרי האח הגדול (איך לא), "יניב" היא סיטקום שמספר על איש קבע אפרפר בשם שראל – סתם, נו, קוראים לו יניב – שנקלע לתאונה דבילית בצבא, ומובילה אותו להשיק קריירה חדשה בתור בעל מסעדה ביתית, אירוע שהופך את שאר דיירי הבית שלו לסיוט. את יניב מגלם חנן סביון, כשאת שאר חברי הבית יגלמו אורנה בנאי, שני קליין, תיקי דיין, אמה אלפי ועוד. לא נשקר – יש לנו תחושה לא מבוססת שזה הולך להיות עוד סיטקום מסחרי גנרי שפונה למכנה המשותף הנמוך, אבל מאוד יכול להיות שאנחנו טועים. בבקשה שאנחנו טועים. אנחנו ממש רוצים לטעות. טוב, יש רק דרך אחת לגלות, וזה לראות הערב מי ינצח בקרב הקומדיות.
"סובייצקה", כאן 11, 21:50
"יניב", רשת 13, 22:06