מה רואים הלילה: דרמה שופעת כוכבים שבבירור רוצה לזכות באמי

משפחה שכזאת. "תפוחים לעולם לא נופלים". צילום: מתוך הטריילר
משפחה שכזאת. "תפוחים לעולם לא נופלים". צילום: מתוך הטריילר

אז בואו נראה מה יש לנו פה ברשימה: דרמת מסתורין מרגשת על אם נעלמת? צ'ק. שורת כוכבים שעושה את הפרצוף הכי עצובי שלהם? כמובן. תסריט המבוסס על ספר של הכותבת ליאן מוריארטי ("שקרים קטנים גדולים")? טוב, נראה שאנחנו מוכנים לעונת הפרסים הבאה

תהיו מוכנים, כי בתקופה הקרובה אנחנו הולכים לקבל הרבה סדרות כאלה. ב-31 במאי הולך להסתיים תאריך הזכאות לפרסי האמי של השנה הבאה, אז כל הרשתות מתחילות לחמם את האמי-בייט שלהם על הפלנטצ'ה, ולהגיש אותם לוהטים. הסדרות האלו לא בהכרח רעות או אפילו קלישאתיות, אלא מלוות תמיד בתחושה שמעבר לניסיון ליצור סדרה מוצלחת, יש גם ניסיון ליצור ממתק דרמטי שיתחנף למצביעי הפרס, כמו גם באזז מסוים. ולסדרה החדשה של רשת פיקוק יש ריח אמי-בייט קצת קיצוני, אפילו מתאמץ מדי לפרקים – אבל זה עדיין נשמע מסקרן.

>> האירוע שאתם באמת צריכים: "עד חצות" היא מסיבה לאנשים עייפים

"תפוחים לעולם לא נופלים" היה ספר של ליאן מוריארטי, סופרת אוסטרלית שכתבה בין היתר גם את "שקרים לבנים קטנים" ו-"תשעה זרים מושלמים" – שניהם ספרים שהפכו לאחר מכן לסדרות דרמה בהפקת ניקול קידמן, שנדלקה על הסופרת והפכה אותה לכוכבת עולה גם בטלוויזיה. אתם כבר יכולים לנחש שהסדרה החדשה של שירות פיקוק, "Apples Never Fall", היא אדפטציה לספר ההוא, ואתם צודקים לחלוטין. אתם גם צודקים להניח שהעיבוד מלווה בשורת כוכבים כמו בכל אמי-בייט, והפעם המועמדים למועמדות הם אנט בנינג, סם ניל, אליסון ברי וג'ייק לייסי.

והאמת היא שעל פניו, העיבוד הזה נשמע מאוד מסקרן גם ברמת העלילה. משפחת דלייני המצליחה עומדת בראש מועדון טניס שכונתי, ועל פניו מחזיקים בחיי משפחה נאים – עד שאם המשפחה ג'וי נעלמת לפתע, וארבעת האחים צריכים להתלבט מה הם משאירים בסוד, ומה הם יכולים לספרים לאחרים – והעובדה שאביהם הוא החשוד העיקרי בהעלמותה, זה אתגר לא פשוט. בקיצור, אחים תככנים, הורים מסתוריים והמון שקרים קטנים גדו… היי רגע, זה לא יכול להיות במקרה.
"תפוחים לעולם לא נופלים", Pacock, כל 7 הפרקים עלו יחדיו