מה רואים הלילה: HBO וה-BBC עושות שלישיה של אהבה מתוקה

הפאנק לא מת, הוא רק נדרס בידי הקפיטליזם המאוחר. "נגד הרוח" (צילום: יחסי ציבור/HBO)
הפאנק לא מת, הוא רק נדרס בידי הקפיטליזם המאוחר. "נגד הרוח" (צילום: יחסי ציבור/HBO)

מסתמן שה-BBC ו-HBO עשו את זה שוב: הקומדיה הבריטית השחורה "נגד הרוח" כבר הוכתרה כאחת מהפתעות השנה, והיא עוסקת ב"סיפור אהבה לא קונבנציונלי בין אמא יחידנית קשת יום, בתה הצעירה וגבר גיי פריווילגי". שזה באמת די מפתיע

מדי פעם קורה שסדרה מעולה חומקת מרדאר הבאזז ועולה לאוויר עם אפס יחסי ציבור ואפס ציפיות. וכשאנחנו אומרים "מדי פעם", אנחנו מתכוונים שזה נדיר מאוד מאוד. מנגנוני הקידום של רשתות הטלוויזיה ושירותי הסטרימינג הם אלופי העולם ביצירת ציפיות מקדימות לקראת עלייתה של סדרה חדשה, כך שלא ברור איך "Rain Dogs" – שעלתה בשבוע שעבר ב-HBO וב-BBC (ואצלנו תחת השם "נגד הרוח" ב-HOT ו-yes) – הצליחה לעורר כל כך מעט ציפיות כאלה. אבל די ברור למה מבקרים רבים כבר הכתירו אותה כ"הפתעת השנה". פשוט אף אחד לא ראה את זה בא.

>> 20 הסדרות הכי טובות בטלוויזיה כרגע (מהדורת מרץ 2023)
>> מארץ' מדנס: 24 סדרות ושלושה סרטים חדשים שעולים החודש

אין דרך יפה להגיד את זה: מדובר בקומדיה בריטית שחורה ובלתי מתנצלת עם אטיטיוד פאנקיסטי, והיא בועטת בכל כוחה בקפיטליזם המאוחר מהצד העני והשבור שלו. במרכז הסיפור עומד "סיפור אהבה לא קונבנציונלי בין אמא יחידנית קשת יום, בתה הצעירה וגבר גיי פריווילגי", כפי שנהנתה מאוד להציג זאת יוצרת הסדרה, הסנסציה הספרותית הבריטית קאש קאראווי. ב-2019 היא הוציאה את ספר הבכורה שלה, "Skint Estate", ובו גוללה את סיפורה האישי כאם יחידנית עובדת וענייה מאוד בלונדון של תחילת העשור הקודם. המבקרים השוו אותה לצ'רלס בוקובסקי, תאגידי בידור בבריטניה וארה"ב נלחמו על הזכויות לטלוויזיה ולקולנוע (ה-BBC ניצחו), אבל אז הגיעה הקורונה והיא ירדה מהרעיון והחליטה לעשות מהלימונים שהחיים זימנו לה משהו ממש מצחיק.

לפחות על פי פרק הבכורה ששודר בשבוע שעבר, "Rain Dogs" היא ממתק מרשים ביותר של הומור חסר רחמים מבחוץ ומתיקות אנושית נוגעת ללב מבפנים. הגיבורות שלו מזכירות מאוד את הוורסיה הבריטית של "Shameless", גם הן מגיעות מהמקום הכי נמוך בחברה האנגלית, אבל כאן הסיפור מתמקד כאמור באמא (הקומיקאית דייזי מיי קופר) שתעשה הכל כדי לאפשר חיים סבירים לבת שלה (התגלית הצעירה פלור טאשז'יאן) ופשוט אי אפשר שלא להיות לטובתה. בפתיחת הפרק הראשון הן מפונות מהדירה שלהן והופכות הומלסיות, אבל מה שהיה יכול להפוך לסרט קודר של מייק לי מתפתח כאן בזריזות לסאטירה חברתית בוטה שיש בה הרבה שמחת חיים. כיף.
>> Rain Dogs // נגד הרוח // 8 פרקים // עכשיו ב-yes וב-HOT (פרק חדש בכל יום שלישי)