מה רואים הלילה: האירוע שטלטל את עולם הכדורגל, מפורק לנגד עיניינו

תביא ת'כדור, אין משחק. צילום מסך מתוך "עלייתה והתרסקותה של הסופר-ליג"
תביא ת'כדור, אין משחק. צילום מסך מתוך "עלייתה והתרסקותה של הסופר-ליג"

לפני קצת יותר משנה, תריסר מקבוצות הכדורגל הבכירות בעולם עשו החלטה שתפסה את הספורט בתדהמה, הובילה לסכסוך בינלאומי ואחת מהפרשיות הכי מוזרות אי פעם בספורט המקצועני. עכשיו מגיע הדוקומנטרי שמפרק את הסיפור לגורמים, ולא מתבייש להעביר ביקורת

בספורט כמו בספורט, גם הדוקומנטרים מתחלקים לשניים – הסרטים שעוסקים בניצחון, ואלו שעוסקים בהפסדים. עם כל אהבתנו להשראה שמספקים הראשונים, קשה להתכחש למשיכה שלנו לדוקו-ספורט שמחטט דווקא בצד הלא נעים של העולם הצבעוני הזה. דווקא שם, בין המפסידים, אפשר למצוא את הרגעים האנושיים שהופכים ספורט מקצועני למרתק כל כך. ועם כל הכבוד לפספוסים של ליברפול העונה, ההפסד הכי גדול של עולם הכדורגל בשנים האחרונות בכלל לא התרחש במגרש, אלא מאחורי הקלעים.

ב-18 באפריל 2021 יצאה ההודעה – מפעל כדורגל אירופאי חדש רוצה להתחרות בליגת האלופות, והם רציניים. למעשה, הם כבר גייסו 12 מהקבוצות הכי גדולות בעולם, ביניהן שש מהקבוצות הגדולות באנגליה, ריאל מדריד, ברצלונה, יובנטוס, ועוד. על פי החוזים, היא היתה אמורה לשרוד 23 שנים. זה שרד 48 שעות, כי הליגה החדשה הודיעה על הקפאת פעילותה אחרי שעשרה מהקבוצות פרשו, אחרי סדרת לחצים בלתי רגילה מצד פחות או יותר כל מי שלא לקח חלק בליגה.

היתה בסיכון? ליגת האלופות (צילום: Getty Images)
היתה בסיכון? ליגת האלופות (צילום: Getty Images)

הסרט הדוקומנטרי "עלייתה והתרסקותה של הסופר-ליג", שתשודר הערב ביס דוקו, מגולל את האירועים שהתרחשו באותם שלושה ימים בעזרת חומרי ארכיון וריאיונת עם כמה מהאנשים החזקים ביותר בכדורגל האירופאי, מאחורי ולפני הקלעים. על פי המרואיינים, רובם מהצד שהפיל את היוזמה, והשם המקורי של הסרט (Super Greed: The Fight for Football – סופר תאוות בצע: הקרב על הכדורגל), אפשר להבין את הטון הצפוי של הדוקומנטרי מבית Sky. סוף סוף הזדמנות נהדרת להתענג על סכסוכים שהם לא שלנו.

"עלייתה והתרסקותה של הסופר-ליג" ישודר הערב ביס דוקו, 22:00