מה רואים הלילה: הסדרה הכי נועזת על המסך חזרה ללא רחמים

לפעמים הדבר הכי נועז הוא לומר את האמת. "אופוריה" (צילום: יחסי ציבור/HBO)
לפעמים הדבר הכי נועז הוא לומר את האמת. "אופוריה" (צילום: יחסי ציבור/HBO)

"אופוריה" היא הסדרה הגדולה הבאה שאתם חייבים לעצמכם. איך הפכה הסדרה הישראלית הלא מספיק מוערכת על סקס-סמים-ונעורים לאחת מסדרות הדגל הכי מוערכות של HBO? תתחילו בינג' הלילה ותעברו לצד הנכון של ההיסטוריה בדיוק בזמן לפרק של מחר

כבר אמרנו את זה בשבוע שעבר, אבל אם צריך (וצריך!) נאמר את זה שוב: הבינג' הבא שאסור לכם להמשיך בחייכם בלעדיו שייך ל"אופוריה", דרמת הנעורים הנועזת של HBO שעלתה זה עתה לעונה שנייה והלילה ישודר הפרק השני מתוכה. לטובת מי שהחמיץ את העונה הראשונה ומעוררת ההשתאות שלה נספר ש"אופוריה" עוקבת אחר חבורת תיכוניסטים בעיר הגדולה ומפגשיהם עם סקס, סמים וטכנו זול, ומתעכבת ברגישות אמנותית גבוהה על הדרמה הרגשית של גיל הנעורים שעל סף הבגרות. זו סדרה יפה ושורטת ועל צעירים יפים ושרוטים שהיא גם סדרה על אובדן הנעורים במאה ה-21 וגם, ברמה של מסמך דוקו כמעט, על חייהם האמיתיים של בני נוער בזמן הזה.

הדבר היפה ביותר, כמובן, הוא שכל זה מתבסס על הסדרה הישראלית "אופוריה" שיצרו רון לשם ודפנה לוין, סדרה שלא קיבלה את הקרדיט שמגיע לה כששודרה ב-HOT מכיוון שתויגה כטלנובלת נעורים. עכשיו, כמו "בטיפול" בזמנה (לוין היא גם אחת מיוצרותיה), היא חוזרת אל מי שלא ספרו אותה כמו בומרנג כאחת מסדרות הדגל של HBO, ולכן זוכה להערכה מחודשת גם בארץ. ובאמת, יהיה מעניין מאוד לראות שוב את המקור הישראלי והפעם בחכמת בדיעבד במקום בהתעליינות מבוססת ז'אנר. על דבר אחד לא יכול להיות ויכוח: הנכונות להתייחס לגיל הנעורים בלי התייפייפות מוסרית ולומר עליו אמת, שהופכת את "אופוריה" לסדרה כה נועזת, הייתה שם גם במקור. למען הרקורד.

על כל פנים, העונה השנייה של "אופוריה" לוקחת את החבורה שבמרכזה עמוק יותר אל תוך מאורת הארנב (ואל תוך הקיי-הול) של המעבר לבגרות, הפרק הראשון הציג חזון קשוח ואלים לעונה והסתיים בסיקוונס קולנועי סוריאליסטי ומעורר התפעמות, וזנדאיה חוזרת בכושר שיא לתפקיד שהפך אותה לכוכבת הגדולה של הוליווד לפני שנתיים וחצי, עטופה בתסריט ששומר על החספוס האותנטי וחסר הרחמים של הסדרה ומוקפת בקאסט נהדר (כן, מפה אתם זוכרים את סידני סווויני של "הלוטוס הלבן"). היה שווה להתאפק. אפשר רק לקנא במי שעוד לא ראה את העונה הראשונה וישלים את הפערים עכשיו.

>> "אופוריה" זמינה בישראל ב-HOT, yes וסלקום TV, פרקים חדשים כל יום שני