מה רואים הלילה: הסדרה שתעשה לטניס את מה ש"F1" עשתה למירוצים

"נקודת שבירה" (צילום: יח"צ נטפליקס)
"נקודת שבירה" (צילום: יח"צ נטפליקס)

למעריצים השרופים של הענף היא כנראה לא תחדש הרבה, אבל עבור כל השאר (שזה, בואו נודה בזה, רובנו) "נקודת שבירה" תפתח לכם חלון לתוך עולם ספורטיבי מרתק. גם הבחירה שלה להתמקד דווקא בכישרונות הפחות מוכרים בענף היא חכמה ומעניינת

כשזה מגיע לטניס, יש בדיוק שתי אפשרויות. או שאתם מתפייטים עד היום על האלגנטיות של רוג'ר פדרר והפיזיות חסרת המעצורים של רפאל נדאל, או שאתם פשוט לא מבינים מה זה השיעמום הזה. כדור קופץ לפה כדור קופץ לשם, לא רואים כלום בטלוויזיה, מה זה הניקוד הזה? מה זאת אומרת המשחק נמשך עד שמישהו מנצח? מה שמפתיע ומעניין ב"נקודת שבירה" (Break Point), דוקו הטניס שעלה השבוע בנטפליקס, היא שהקהל הטבעי שלה הוא דווקא אלו שנמנים על הקבוצה השניה. כן, "נקודת שבירה" זו הסדרה החדשה מהצוות שהביא לכם לפני מספר שנים את "F1: Drive to Survive", שהכניס אינספור צופים לתוך הקרביים של פורמולה 1 – ענף ספורט מוכר, אהוב אבל בו זמנית גם נישתי. בעיקר כאלו שממש לא התעניינו בו קודם ועכשיו מכורים בלי שום אפשרות או רצון להפסיק.

כמובן של"ברייק פוינט" אין את הדרמה האינהרנטית למירוץ מכוניות שתמשוך אליו עיניים – הדבר הכי חמור שיכול לקרות כאן הוא כדור טניס שמתעופף מהר מאוד לתוך הראשי שלך, לא בדיוק התהפכות ב-200 קמ"ש (טוב, מוקומנטרי הטניס הנהדר מלפני כמה שנים, "Seven Days in Hell" של אנדי סמברג סבור אחרת. אבל זה כבר סיפור לפעם אחרת). לכן הפוקוס כאן הוא על מורשת – אבל דווקא על מורשת בבנייה. "נקודת שבירה" היה יכול להתמקד בשמות ענק כמו פדרר או סרינה וויליאמס – מה שבוודאי היה מעורר הרבה עניין, אבל אלו אנשים שחיו חיים שלמים באור הזרקורים והם יודעים בדיוק איך להתנהל מול מצלמה, איך להתראיין, מה להגיד, איך לנשום. במקום זאת, "ברייק פוינט" מתעניין דווקא בדור של טניסאים צעירים – כמו ניק קירגיוס, שניצח את נדאל כאנדרדוג ענק (ב-2014, כשהיה רק בן 19 ומדורג 144 בעולם) – ומאז ניהל קריירה מלהיבה אך לא אחידה.

אז אולי "נקודת שבירה" להיט בסדר הגודל של "F1" – אבל היא עשויה לא פחות טוב ממנה ויש מצב לא רע בכלל שהיא תפתח לכם דלת לענף ספורט שיש מצב שאתם לא יודעים עליו יותר מדי. וגם העיסוק שלה בבריאות הנפש בעולם הספורט המקצועני (עכשיו הבנתם את כפל המשמעות בשם?) הוא חשוב ומעניין.
"נקודת שבירה", עכשיו בנטפליקס