מה רואים הלילה: דרמת הפשע הכי טובה של העשור הקודם חוזרת

"עמק האושר 3 Happy Valley" 1 (צילום: יחסי ציבור/BBC)
"עמק האושר 3 Happy Valley" 1 (צילום: יחסי ציבור/BBC)

מי שראה את שתי העונות הקודמות של "עמק האושר", דרמת הפשע הנפלאה של ה-BBC, לא צריך את ההמלצה הזאת על הקאמבק המפתיע שלה לעונה שלישית כשבע שנים אחרי. מה שעבד לה אז - ובעיקר השילוב בין היוצרת סאלי וויינרייט והשחקנית האדירה שרה לנקשייר - עובד גם עכשיו. אל תחמיצו

16 בפברואר 2023

ניגש ישר לעניין: שתי העונות הראשונות של "עמק האושר", אי שם ב-2014 וב-2016, היו כנראה דרמות הפשע הטובות ביותר של העשור הקודם, וזה עשור שראינו בו את "הגשר", את "דה קילינג", את "ברודצ'רץ'" ואת העונה הראשונה של "בלש אמיתי", כך שזאת אמירה לא בלתי יומרנית. אבל כן, "עמק האושר" הייתה עד כדי כך טובה. ב-BBC הצליחו להחזיר אותה במפתיע לעונה שלישית ששידורה במללכה הבריטית הסתיים לפני כשבועיים – עם ממוצע בלתי נתפס של כ-9.5 מיליון צופים לפרק, גבוה משתי העונות הקודמות – והערב היא נוחתת בשדות הבינג' של yes VOD (העונות הקודמות כבר שם מתחילת פברואר ותצטרכו לראות אותן קודם).

מה שהפך את "עמק האושר" ללהיט כה מפתיע בקרב המבקרים והקהל כאחד, אמור לעבוד גם בעונה השלישית שלה: השחקנית הראשית האדירה שרה לנקשייר בתור בלשית המשטרה קת'רין קאווד וסיובהאן פינרן שמגלמת את אחותה, ג'יימס נורטון המעולה בתור הפסיכופת שרודף אותן כבר עשור שלם, והיוצרת סאלי וויינרייט שגם כתבה את התסריט של שלוש העונות. שילוב הכישרונות הזה הצליח לחלץ מ"עמק האושר" עומק רגשי ורבדים פסיכולוגיים שמרבית סדרות הז'אנר רק חולמות להגיע אליהן, וספק אם אי פעם ראיתם שוטרת קשת יום כמו סרג'נט קאווד על איזשהו מסך.

העונה השלישית מוצאת אותה שבע שנים אחרי מאורעות הקודמת, עדיין במערב יורקשייר הערפילית, רגע לפני פרישתה מהמשטרה. היא עדיין מגדלת את הנכד שלה יחד עם אחותה, עדיין מתאבלת על מות בתה, ובעודה מתכננת טיול אחרי פרישה בהימלאיה, חוזר לחייה ולחייו של הנכד שלה – אותו פסיכופת שרדף אותם ב-2014 וב-2016, ונותן לשרה לנקשייר עוד הזדמנות להראות איזו שחקנית נפלאה היא. תכינו לעצמכם תה עם טאץ' של סקוטש ותכינו את את עצמכם ללילה ארוך של אימה גשומה, אמוציונלית ואולטרה-בריטית. ה-BBC הכריז כי זו תהיה העונה האחרונה בהחלט של הסדרה, על אף הצלחתה. נחכה עוד שבע שנים ונראה.
>> "עמק האושר 3", עכשיו ב-yes VOD בינג'