מה רואים הלילה: מה בדיוק קורה בפורנהאב? כלומר, חוץ מהצפוי

יותר מכפי שנראה לעין. "מגלה טפח: הסיפור של פורנהאב". צילום: יח"צ נטפליקס
יותר מכפי שנראה לעין. "מגלה טפח: הסיפור של פורנהאב". צילום: יח"צ נטפליקס

תרגעו, ילדים, אין פה שום דבר מוגזם. זה בכל זאת נטפליקס. אבל הדוקומנטרי הזה צולל לסיפור של ענקית הזימה ותופס כמה זוויות מפתיעות, ואיך לא - מעלה את הויכוח הנצחי על עובדות תעשיית המין המצולם, והאם זה פמיניסטי יותר להיות נגד, או אולי בעד

כאילו שמישהו ביקש, אבל הנה נטפליקס החליטה להצטרף לדיון הסוער סביב פורנו. מצד אחד עומדת הגישה שגורסת כי באופן אינהרנטי, פורנו עוסק בניצול וביזוי נשים, ולכן יש פגם בצריכתו, ובטח בהפצתו. מהצד השני, ישנה גישה הטוענת שאם נשים רוצות לעבוד בתעשיית המין, זו זכותן המלאה. אחרי שנערך באינספור פורומים וקבוצות פייסבוק, עכשיו הוא מגיע לטלוויזה בדוקומנטרי חדש שעוסק באתר הפורנו הגדול מכולם. אתה יודעים, טומ-טוטודוטו-דום, פאו.

"מגלה טפח: הסיפור של פורנהאב" לא מגולל רק את סיפורו של אתר הזימה, אלא גם מנהל ריאיונות עם פרופורמריות, בימאיות ונשים שמאחורי הקלעים בתעשיית הפורנו, ובפורנהאב ספציפית, ומנסה לתת להם את הבמה לגלול את תפיסתן, גם אם זה לא תמיד נוח לשמוע. במקביל, הסרט גם גולל מספר סיפורים, ותביעות מתגלגלות, שמעידים על האופי המשחית של התעשיה הזו, ומגלים על חטאי האתר (אם כי לא כולם). בקיצור, זה לא סרט למי שסתם רוצה להתחרמן מול נטפליקס (מי אתם?!), אלא עבור מי שמת להבין יותר את הסוגיה לעומק.

"מגלה טפח: הסיפור של פורנהאב", זמין עכשיו בנטפליקס