מה רואים הלילה: תופעה תרבותית חסרת תקדים בדיסני פלוס

קיצור תולדות ארה"ב על הביט של ההיפ הופ. המילטון (צילום: יחסי ציבור)
קיצור תולדות ארה"ב על הביט של ההיפ הופ. המילטון (צילום: יחסי ציבור)

יום חג לבטטות הכורסה: דיסני פלוס נחתה היום בישראל וכל מה שנשאר זה לשאול מה הדבר הכי טוב שאפשר לצפות בו באמצעות שירות הסטרימינג החדש. התשובה, בפרמטרים אובייקטיבים של איכות וחשיבות, היא שזה חייב להיות "המילטון", המיוזיקל שהדהים את ארה"ב

זהו יום חג לשוחרי התוכן הממסך שמוזרם אלינו מהעננים הגדולים שבאתר, היום שבו דיסני פלוס החלה את שידוריה בישראל והיצע התוכן החוקי בסטרימינג הכפיל את עצמו בבת אחת. נטפליקס כבר לא לבד. כמה קליקים ואתם בעולם התוכן העשיר של דיסני פלוס, עם כל הלהיטים והמותגים המנצחים שלה. ובערב החגיגי הזה אתם בוודאי שואלות את עצמכן: מהו הדבר הכי טוב שיש לדיסני פלוס להציע לי? התשובה משתנה מצופה לצופה, כמובן, חובבי סטאר וורס והפאן-בויז של מארוול בטח מחזיקים בתשובות משלהם, ההיפסטרים יגידו שזה "אטלנטה" אבל אף אחד לא מקשיב להם, ולכן ההכרעה שוב בידינו ואנחנו אומרות שהדבר הכי טוב לראות בדיסני פלוס – באופן אובייקטיבי ועל פי פרמטרים קשיחים של איכות – זה את הגרסה המצולמת להפליא של המחזמר "המילטון".

"המילטון" מספר את סיפורו של אבי האומה האמריקאית, אלכסנדר המילטון, במיוזיקל שמבוסס בעיקר על פופ, היפ-הופ, אר'אנ'בי וסול. זה המחזמר שהפך את לין-מנואל מירנדה ליוצר-סופרסטאר עטור פרסים (אם כי "In The Hights" סימן אותו כדבר הבא עוד קודם). המחזמר היה להיט ענק מהרגע שעלה אוף ברודווי ב-2015, דרך הרגע שבו הפך עוד באותה שנה למחזמר הכי נמכר בברודווי (30 מיליון דולר עוד לפני הפרמיירה) ועד לימינו אנו שבו הוא תופעה תרבותית חסרת תקדים, ולא רק בז'אנר שלו. "המילטון" הוא יצירת פופ סוחפת וממכרת גם אם לא חלמתם להתעניין בהיסטוריה אמריקאית.

ההישג כאן הוא ביכולת להעביר את סיפורו ההיסטורי המורכב של המילטון באופן כל כך חדשני, אירוני, ביקורתי וחכם מבלי לנכר את הקהל. ב-2020 של הקורונה הושקע הון עתק ביצירת גרסה מצולמת היטב של המחזמר התיאטרלי לצורך הפצה קולנועית וטלוויזיונית, בכיכובו של מירנדה עצמו, ודיסני רכשה אותו להפצה בלעדית ב-75 מיליון דולר. התוצאה מסחררת והייתה מועמדת ל-12 פרסי אמי, ועכשיו גם אתם יכולים להיות פאן-בויז ופאן-גירלז של המחזמר הגדול של זמננו ולצפות בו שוב ושוב ושוב ושוב עד שתדעו את כל השירים בעל פה. תודה דיסני פלוס תודה.

>> "המילטון: מחזמר אמריקאי", עכשיו בדיסני פלוס