מה רואים הלילה: עוד קרבות בית משפט, אבל בארה"ב, ושל סלבז

עוד לפני מי צודק, בואו נבין מה צודק. "דפ נגד הרד". צילום: יח"צ
עוד לפני מי צודק, בואו נבין מה צודק. "דפ נגד הרד". צילום: יח"צ

עכשיו כשהאבק שקע על המשפט הסנסציוני שבין אמבר הרד לג'וני דפ, הגיע שעת חשבון הנפש בדיעבד: דוקומנטרי חדש של נטפליקס צולל לקרביים של הפרשייה המשפטית שסקרנה את העולם, וחוזר עם מסקרנות מעוררות דאגה על מערכת המשפט ודעת הציבור

16 באוגוסט 2023

בכל כמה שנים יש אחד כזה, משפט פומבי שהופך לאבן שואבת עבור מדורי רכילות, מהדורות "חדשות" ודיון ציבורי עיקש. המשפט של אר.קלי, המשפט של או.ג'יי סימפסון, המשפט של ביבי (סתם נו). בשנה שעברה היה זה תור תביעת הדיבה של ג'יני דפ מול אמבר הרד. מה לא היה בו? דרמה, מתח, רומנטיקה שהשתבשה, חיטוט בתחתוני המפורסמים ואפילו קקה על המיטה. מה עוד אתם רוצים? את האמת? אתם לא מסוגלים להתמודד עם האמת.

ובכל זאת, יש מי שרוצה – לפחות במידת מה – להגיע לחקר האמת. אז מה אם בית המשפט קבע שג'וני דפ צדק? אנחנו בעידן הפוסט-אמת, ולכן האמת נקבעת רק במקום אחד: בבית הדין של דעת הציבור. ומה הכלי הטוב יותר לציבור להכיר את כל הפרטים יותר מאשר דוקומנטרי של נטפליקס? זה הרי עבד נהדר עם "צל של אמת", אז למה שזה לא יעבוד עם "דפ נגד הרד", המיני-סדרה הדוקומנטרית שעוסקת בנושא, ועלתה היום לשירות הסטרימינג הפופולרי.

במהלך 3 פרקים, הסדרה של אמה קופר ("המסתורין של מרלין מונרו: הקלטות הבלתי נשמעות") סוקרת את המשפט, ומנסה על בסיס העדויות ששודרו לעולם לעשות סדר בלוח הזמנים, ולנסות לשרטט את מערכת היחסים של הזוג לשעבר. בתווך, הסרט מתייחס לתהודה הציבורית של המשפט, ומעלה סימן שאלה מעורר דאגה סביב השאלה האם ההד הציבורי השפיע על תוצאות המשפט. צפו בעצמכם ותחליטו. או שלא תחליטו. מה אתם, שופט?
"דפ נגד הרד", עכשיו בנטפליקס