מה רואים הלילה: הסרט הבאמת הכי טוב של השנה מגיע לסטרימינג

אמה סטון, "מסכנים שכאלה" (צילום: יחסי ציבור)
אמה סטון, "מסכנים שכאלה" (צילום: יחסי ציבור)

כן, "אופנהיימר" לקח את כל האוסקרים ואת כל שאר הפרסים, אבל כל מי שראה גם אותו וגם את "מסכנים שכאלה" יודע איזה מהשניים הוא חוויה קולנועית סוחפת ומסחררת יותר. וזה לא "אופנהיימר". עשו לעצמכם טובה ואם לא בקולנוע - לפחות תראו אותו עכשיו בדיסני+

פרס האוסקר לסרט הטוב ביותר לא תמיד הולך לסרט הטוב ביותר, זה ידוע ונכון תמיד, כי לחברי האקדמיה יש שיקולים נוספים פרט לאיכויות הקולנועית האבסולוטיות של היצירה. השנה גרף "אופנהיימר" את מרבית האוסקרים וגם את רוב הפרסים המרכזיים בטקסים אחרים, גם כי זה סרט "חשוב" וגם כי לכריסטופר נולאן מזמן מגיע. אבל כל מי שראה גם אותו וגם את "מסכנים שכאלה" יודע למי הפרס באמת הגיע.

>> מה ראינו בלילה: 6 סדרות שאיכשהו החזיקו אותנו ערות השבוע
>> שירה האס הגיעה לווסט אנד בלונדון. ביקרנו ב"ליל הבכורה"

החדשות המעולות הן ששלושה חודשים בלבד אחרי שעלה בבתי הקולנוע, ואחרי שכבר גרף בקופות יותר מ-100 מיליון דולר, מגיעה החוויה הקולנועית המסחררת הזאת אל דיסני+, ולמרות שזה לגמרי סרט לראות על מסך גדול ככל האפשר, יש הרי סיבה שרכשתם מסך ענק לסלון וזה לא כדי לראות את הפרצוף של יונית לוי בגודל על טבעי.

"בלה בקסטר היא אחת הגיבורות הכי נפלאות שנראו בקולנוע מזה זמן רב", כתבה מבקרת הקולנוע שלנו יעל שוב הרבה לפני שאמה סטון זכתה באוסקר על התפקיד המושלם הזה. "היא כל כך ייחודית, וסקרנית, ואותנטית, ולא נותנת לשום דבר להכשיל אותה בדרכה לגילוי עצמי, שצריך להקים מועדונים על שמה. ולאמה סטון מגיע פסל מזהב טהור על מה שהיא עושה עם הדמות שהופקדה בידיה".

"מסכנים שכאלה" הוא מין היתוך קסום של ז'אנרים שמרפרר לקלאסיקות רבות, מ"גבירתי הנאווה" ועד "פרנקנשטיין", והבמאי יורגוס לנטימוס שכבר חתום על כמה סרטי מופת ("הלובסטר"!) מעפיל כאן לשיאים חדשים. "יש לציין שבניגוד לסרטיו הקודמים של לנטימוס, שבהם נטה לשפוט את המין האנושי לחומרה, 'מסכנים שכאלה' מלא חמלה ואהבת אדם", כתבה עליו המבקרת שלנו וצדקה כהרגלה. אתם תצאו מהסרט הזה עם לב טיפה רחב יותר.
>> "מסכנים שכאלה", עכשיו בדיסני+