מה רואים הלילה: הגאון הקומי הכי חדשני בטלוויזיה חוזר ל-HBO

מקורי, מושקע ובלתי ייאמן. "חזרה גנרלית / The Rehearsal" (צילום: יחסי ציבור/HBO)
מקורי, מושקע ובלתי ייאמן. "חזרה גנרלית / The Rehearsal" (צילום: יחסי ציבור/HBO)

הדוקו-קומדיה הייחודית, הקיצונית וההומנית של ניית'ן פילדר, "חזרה גנרלית", מקבלת יד חופשית ותקציב עצום מ-HBO כדי סייע לאנשים בצומת החלטות קשה להתקדם בחייהם באמצעות שחזור הסיטואציה העתידית ממנה הם חוששים, עם שחקנים והכל. זה עשוי להיות העתיד של הקומדיה

המילה "גאון" על הטיותיה עברה בעשורים האחרונים קמפיין של זילות בלתי נסבלת, אבל עדיין נותרו פה ושם יוצרים שאפשר להשתמש בתואר הזה לגביהם בלי לחוש כמו קורבנות קליקבייט, ובליגה הזאת של הקומיקאים יש לניית'ן פילדר ליגה משלו. את החדשנות הקומית שלו הוא כבר הפגין ב"Nathan For You" הרדיקלית ששודרה בקומדי סנטרל, סדרת הדוקו-ריאליטי-סיטקום שבה הוא נשען על עברו כבעל תואר במנהל עסקים ויועץ עסקי שמספק ייעוץ אסטרטגי קיצוני לחברות קטנות ואנשים במצוקה עסקית, מנגנון סאטירי מרהיב שאיפשר לו לייצר רגעי טלוויזיה בלתי נתפסים במצחיקותם.

>> הסדרות הכי טובות בטלוויזיה ב-2022 (עד עכשיו)
>> מה ראינו בלילה: 6 סדרות ולשונית סודית אחת שהחזיקו אותנו ערים בשבוע שעבר

ב"חזרה גנרלית" שעלתה בסופ"ש ב-HBO הוא לוקח את ההומור הייחודי שלו אפילו רחוק יותר: פילדר ותחקירניו מסייעים לאנשים מן היישוב שמתקשים לפני צעד משמעותי בחייהם, על ידי כך שהם חופרים בכל אספקט של קיומם ומייצרים עבורם סביבה מלאכותית מופקת היטב, עם שחקנים והכל, שבה יוכלו להתאמן על הסיטואציה. אחרי סדרת אימונים ומנטורינג, מנסים אותם אנשים ליישם את מה שלמדו בסיטאוציית-אמת שמצולמת במצלמות נסתרות. לפי הפרק הראשון זה לא רק קורע מצחוק ומעורר תדהמה מעומק ההפקה, זה גם אנושי ועדין ומקסים ומעורר מחשבות פילוסופיות.

המוזרות של "חזרה גנרלית" נעוצה בהיפר-ריאליזם של שחזורי הסיטואציות, אבל ההומניות שלה והחמלה שהיא ופילדר מפגינים כלפי גיבוריה המזדמנים מזכירה יותר את "המדריך לחיים" של ג'ון ווילסון, סדרה שפילדר היה בין מפיקיה. HBO נתנה לפילדר להשתולל כאן עם הפקת ענק מושקעת וחופש יצירתי מלא, והקומיקאי הקנדי-יהודי החזיר לה עם סדרה שעשויה להיכנס לפנתאון החדשנות של הקומדיה בטלוויזיה. אל תפספסו את זה תוך כדי שזה קורה.

>> "חזרה גנרלית // The Rehearsal", פרק חדש מדי שבת בפלטפורמות של HOT, yes ו-סלקום TV