מה רואים הלילה: לרדוף אחרי רוצח. אבל הפעם של נשיא ארה"ב

אתה הראש, אתה אשם. אה סליחה, אחר. "מצוד". צילום: פוסטר הסדרה
אתה הראש, אתה אשם. אה סליחה, אחר. "מצוד". צילום: פוסטר הסדרה

אפל TV+ כבר ידועים בהשקעה הרבה בסדרות שלהם, אז אם כבר לעשות דרמת מרדף אחר רוצח א-לה-נטפליקס, למה לא לעשות את זה על הרוצח האמריקאי המפורסם מכולם? "מצוד" היא מותחן הקונספירציה הנכון של הרגע, גם אם הרגע הוא 1865

לא קשה לקלוט שבשנים האחרונות כולנו נהיינו קצת יותר מדי אובססיבים לרצח. כלומר לא, לא בקטע רע – פשוט ז'אנר הרוצחים הטלוויזיוני נסק בעשור האחרון, ונדמה שכל סדרה חדשה שלישית או כוללת רוצח, או רודפת אחרי רוצח או בעצמה הרוצח. תיזהרו, הוא מאחוריכם! בכל מקרה, כנראה שנגמרו תעלומות הרצח המומצאות או האקטואליות, כי אפל טיוי+ היו צריכים לחזור כמה שנים אחורה לאיזה רצח מסתורי מהעבר שלא מספיק אנשים מכירים, במסגרתו איזה בחור בשם ג'ון וילקס בות' ירה באיזה איש עם כובע.

>> מוזיקה, מאסטרה: הפסטיבל ששואל כבר 26 שנים מהי אמנות המוזיקה

סתם נו, תרגעו. אברהם אייב לינקולן, נשיא ארה"ב ה-16 ומשחרר העבדים, נורה במהלך הופעת תיאטרון ב-14 באפריל 1864, ובכל הנוגע לאמריקאים, מדובר ברצח הפוליטי הגדול בתולדותם (עד כה). ובזמנו, הוא גם היה הסיבה למצוד אחר הרוצח שנמשך 12 יום, והיה למצוד הגדול בתולדות ההיסטוריה האמריקאית בזמנו. את האירועים האלו מגוללת המיני-סדרה "מצוד", אשר שני פרקיה הראשונים עלו בראשית השבוע לשירות הסטרימינג.

ונראה שאפל שמים עליה לא מעט קלפים, ואולי כמה ציפיות לפרסי אמי – היא נוצרה על ידי מוניקה בלצ'קי, שעבדה בעבר על סדרות נהדרות כמו "הנותרים" ו"אורות ליל שישי", ומבוימת על ידי בימאי הטלוויזיה הוותיק קארל פרנקלין, שכבר עבד בסדרות כמו "דאהמר", "מיינד האנטר" ו-"13 סיבות". כלומר, אנשים עם נסיון להעביר בדיוק את אווירת מותחן הרצח הקוספירטיבי הזה. ועל פי הטריילר, נראה ש"מצוד" מאמצת את הריאליזם לחיקה, עם כמה שחקנים מצוינים (טוביאס מנזיס מ"משחקי הכס" ו"הכתר") ואווירה מתוחה ותזזיתית. אנחנו עדיין במתח אם בסוף תפסו את הרוצח, אל תהרסו לנו עם ויקיפדיה.
"מצוד", שני פרקים ראשונים עכשיו באפל TV+, פרק חדש מדי יום שישי